Ženské zbraně jsou odhalovány v Divadle Alfred ve dvoře

Praha - Volné sdružení Kolouchův sen, jehož jádro tvoří Michaela Huffsteter a Hana Posilová, navázalo projektem Ženské zbraně na loňskou úspěšnou "nemódní přehlídku", kterou autorky pod vedením režiséra Jana Nebeského a choreografky Veroniky Švábové rozpracovaly na vizuálně působivou, veselou a provokativní hru scénických výjevů. Večer je složen ze tří ženských témat Domácí práce, Lesní sen, Hojnost a sklizeň a jednoho pánského obrazu. Hobbystické modelky a modely při akci živě doprovodí audio experimentátor Ondřej Skala, který se skrývá pod přezdívkou Ježíš táhne na Berlín. Premiéra proběhne 29. října v Divadle Alfred ve dvoře.

Pryč s diktátem mainstreamové módy! Zapomeňte na mýtus o ideálu ženské krásy! Domácí práce jsou ty pravé ženské zbraně! Takovými slogany propaguje projekt sdružení Kolouchův sen, které funguje čtvrtým rokem jako nezávislé seskupení umělkyň. Zabývá se průzkumem nekonvenčních možností tvorby a prezentace oděvů a doplňků. Volně režírovaná představení a performance propojují scénické obrazové výjevy s přirozeností a spontánním projevem účinkujících, modelek a modelů, mnohdy postrádajících předchozí divadelní zkušenosti (odtud výraz „hobbystický“). Vystoupení jsou často koncipována jako site specific - využívají a přizpůsobují se ojedinělým atmosférám různých neobvyklých prostorů. Třeba starého dolu na Kladně, kde Kolouchův sen uspořádal módní přehlídku jemného prádla pro hornické publikum.

„Michaela Huffsteter a Hana Posilová umí obrátit navyklou estetiku naruby a vytěžit z ní satirický pohled na společnost. Odtud jejich nemódní přehlídky, které jsou skrytou kritikou společnosti, ale zároveň i okouzlením z ženské matérie, ženské mytologie, fetišem šatů,“ napsala o sdružení Nina Vangeli v časopius Taneční zóna.

„Kolouchův sen je i mým snem, byla jsem velmi mile překvapena existencí tohoto avantgardního nejen ženského uskupení, které svými vystoupeními vždycky překvapí novou, neotřelou a neomšelou prezentací ženské krásy, odvahy, důvtipu a humoru,“ přibližuje práci uskupení výtvarnice Veronika Bromová.

O tvůrcích:

Michaela Huffsteter - Vystudovala výtvarnou školu Václava Hollara v Praze a dále Center for Electronic Art, absolvovala roční stáž na AVU v Ateliéru nových médií a scénografii na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. Věnuje se volné divadelní a kostýmní tvorbě a grafickému designu.

Hana Poislová - Absolventka Vysoké školy Uměleckoprůmyslové v Praze, stáž na Exile superieur design and art v Marseille.

Jan Nebeský - Vystudoval režii na pražské DAMU. K jeho nejvýznamnějším pracím patří inscenace her H. Ibsena Přízraky, J. G. Borkmann a Stavitel Solness, Strindbergova Sonáta duchů, Calderónova Dcera vichřice, Shakespearův Hamlet, Euripidův Orestés a trilogie Konec hry - Terezka - Marta. V Divadle Na zábradlí uvedl hru rakouského autora E. Jandla Z cizoty. Pedagogicky působí na DAMU, katedře režie a dramaturgie, spolupracuje s Vyšší odbornou hereckou školou.

Veronika Švábová - Absolventka konzervatoře Duncan Centre v Praze a HAMU v oboru taneční věda. Jako tanečnice vystupovala v představeních různých choreografů (Strappi Stuzzicanti Simone Sandroniho, K bydlení nevhodné Jana Beneše aj.) a zároveň vytvářela své vlastní choreografie (Obsessión, Od začátku do konce, Mama Luna aj.). Od roku 2000 spolupracuje s Divadlem bratří Formanů (Nachové plachty, Klapzubova jedenáctka, opery Kráska a zvíře a Dobře placená procházka). Jako hostující choreografka nastudovala v Národním divadle v Praze další opery, Requiem Giuseppe Verdiho a Adrianu Lecouvreur Francesca Ciley. Od roku 2000 spolupracuje s Tomášem Procházkou, hudebníkem a zvukovým designérem. V roce 2005 spolu založili divadelní skupinu HANDA GOTE research and development.

Holešovické divadlo ALFREDVEDVOŘE funguje jako produkční dům a poskytuje prostor umělcům, kteří svou tvorbou přesahují jednotlivé umělecké disciplíny a pracují projektovým způsobem. Alfred ve dvoře je scénou pro „nové divadlo“, uvádí progresivní uměleckou tvorbu a unikátní autorské projekty. Prezentuje současné trendy z oblasti živého umění.