Agon Orchestra a DekadentFabrik zahrají dekadentně

Praha – U příležitosti výstavy Decadence Now! Za hranicí krajnosti složili Petr Kofroň a Ivan Acher hudbu, která bude živě zahrána jako doprovod k černobílým pornofilmům ze sbírky Jana Daňhela dnes v 19.30 v Rudolfinu. Jde o 8mm amatérské filmy ze 60. let, které budou promítány na pozadí orchestru. Hudba bude záměrně detailně hudebně prokomponována, až vznesená, jako kontrast k béčkovým amatérským filmům.

Počátky Agon Orchestra spadají do roku 1983, kdy byl platformou pro tehdy nastupující generaci mladých skladatelů, jejichž činnost se vyvíjela nezávisle na tehdejším kulturním establishmentu (Petr Kofroň, Martin Smolka, Miroslav Pudlák a další). Kromě těchto kmenových autorů soubor uváděl tvorbu české avantgardy šedesátých let minulého století, díla Johna Zorna, Franka Zappy, Philipa Glasse nebo Eliotta Sharpa, spolupracoval s Blixou Bargeldem z Einstuerzende Neubauten, The Plastice People, MCH Bandem, DG 307 či Filipem Topolem. Posledním projektem bylo zhudebnění poezie Ivana Martina Jirouse.

Kurátor výstavy Dacadence Now! Otto M. Urban je duchovním otcem a hráčem hudební skupiny DekadentFabrik, jejíž sestavu doplňují významní čeští hudebníci - Mikoláš Chadima (Mch Band) a Ivan Bierhanzl (Agon Orchestra, DG 307). Autorem podkladů skladeb je David Cajthaml (punková kapela „Energie G“ 1979-82). Kapela existuje na základě společného cítění současné hudby, nezkouší a schází se pouze u příležitosti koncertů. Hra DekadentFabrik navazuje na jazzové „jízdy“ klubových nocí kdesi na periferiích velkých měst. Koncerty doprovázejí dekadentně laděné videoprojekce.

Decadence Now! Za hranicí krajnosti - Výstava v Galerii Rudolfinum, 30.9.2010 - 02.01.2011

Jde o mezinárodní projekt, který mapuje a zásadním způsobem shrnuje pojem dekadence v současném výtvarném umění. Dekadence je téma, které je v současné kultuře aktuální, či lépe opět aktuální. Pocit zmaru a krize naší civilizace podněcuje zvýšený zájem o temnou stránku lidského nitra i samotného světa.

Výstava představuje současné umělce a jejich díla z oblasti malby, plastiky, fotografie i videa. Výstava není dělena chronologicky, ale tematicky do pěti oddílů, jež na sebe plynule a logicky navazují a vytvářejí tak pomyslný uzavírající se kruh. Krajnost sebe: Bolest, Krajnost těla: Sex, Krajnost krásy: Pop, Krajnost mysli: Šílenství, Krajnost života: Smrt. Kapitola Pop je rozšířena o samostatnou instalaci „Pokoj č. 13“ v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze.2

Výstavu doprovázejí filmová a divadelní představení, koncerty, přednášky, literární večery, diskuse, publikace.

Některá díla na této výstavě mohou šokovat. Galerie Rudolfinum proto důrazně doporučuje citlivým osobám zvážit návštěvu výstavy. Dětem do 15 let není povolen vstup na výstavu bez doprovodu rodičů.