Recenze: The Prostitutes ve stínu listopadové šedi

The Prostitutes? Nebojte, žádná nemravnost… Britsko-česká formace má sice ráda ulítlé oblečky, ale jejich poznávacím znamením je neposkvrněný jednorožec. Jejich hudební styl kombinuje elektroniku, indie a rock. Své zázemí pětice nachází ve stověžaté matičce Praze. Ačkoliv na ně v Olomouci poulí zpod pódia oči pouhých pěti fanoušků, při pražských akcích si na nedostatek zájmu stěžovat nemohou. Ve čtvrtek večer, kdy Palác Akropolis praskal ve švech, publikum přemýšlelo, co asi pětice předvede tentokrát. Zábavu s robotem nebo taneček s peříčkovým boa? Kolik bláznivin pánové předvedou? Nebo se ze všeho vylíhne pouze průměrný koncert? Odpověď dostali příchozí vzápětí…

Zpěvák Adrian T. Bell dorazil ve čtvrtek do Paláce Akropolis pěšky. Ze svého bydliště to totiž má coby kamenem dohodil. Přišel v závěsu se svou manželkou Biancou, a tak se lehce ztratil v davu obyčejných „civilistů“. Jeho kapela The Prostitues existuje na české scéně nějaký ten pátek, avšak silnou pozornost na sebe strhla teprve před rokem. Zásluhu na tom nese poslední deska Hometown Zombies, která se úspěšně distribuovala prostřednictvím přílohy k dnes již neexistujícímu hudebnímu časopisu Filter. Oproti její předchůdkyni Get Me Out Of Here odhodila melancholický kabát a nabídla publiku barevné a živé melodie. Odměnou se skupině stala dobrá pověst a zaplněné pražské sály.

Kdo si myslel, že ho šálí zrak, když za zvučícím pultem viděl poskakovat Dušana Neuwertha, nemusí pochybovat o své nepříčetnosti. Jeden z nejznámějších a nejkvalitnějších producentů v Česku vůbec se na tvorbě posledního alba nemálo podílel, a tak si odskočil i zazvučit.

Pánové z The Prostitutes nastoupili na pódium jen tak, jakoby ze sebe právě svékli kabáty. Žádné oblečky ani barevné specialitky, ach jo… Kdyby nebylo výborné světlené produkce, celou atmosféru by spokla šeď a černota. Rozjezd nezačal ani tradiční peckou Hometown Zombies, což bylo podezřelé. Po několika minutách se publikum přece jen roztančilo, čemuž napomáhal kytarista Destroyer a nový basák Adam Vopička, kteří se svými nástroji poletovali po pódiu a nesli zároveň i role povzbuzovačů.

Nespornou výhodou téhle party je skutečnost, že zpěvák Adrian pochází z Londýna, proto se fanoušek dočká pravé nefalšované angličtiny a nemusí luštit českou lámanou podobu. Kapela není složená z teenagerovských lamačů srdcí, a proto je jejich obliba důkazem kvalitní muziky. „Prostitutky“ navíc mohou (mimo Adriana) nabídnout zajímavá jména. Adam Vopička je v oblasti muziky přímo hyperaktivní, proto ve svém mladém věku už ledacos stihl, a ani Martin „Destroyer“ není v klubovém hudebním průmyslu malou rybkou. Zeptejte se kapely NiceLand…

Za neustálého vypouštění kouře nabídli pánové většinu starších písní, ale i ochutnávky v podobě dvou nových songů. Při novince James zahalil muzikanty natolik neproniknutlený dým, že se na moment jednalo pouze o instrumentální provedení. Ta vizuální byla nedostižná. A pak přišla hra s publikem! The Prostitutes se rozhodli v Akropoli natočit videoklip sestříhaný z mobilních videonahrávek všech přítomných. Fanoušci si kroutili krky a natahovali ruce, aby se jim povedla kvalitní nahrávka, kterou následně mohli zaslat samotné kapele. Zdali budou videa v koukatelné kvalitě, se dozvíme až při premiéře onoho klipu.

Ale tím veškeré rozptýlení skončilo. Adrian a spol. umí zahrát perfektní set, avšak tentokrát jejich výkonu chyběla jiskra. Přestože všichni dělali to, co měli, program nezachránily ani zmiňované novinky a kapelníci působili unaveně. Že by i na ně dolehlo podzimní počasí? Koncert se vyhoupl do pouhého průměru, což je od The Prostitutes nevídaná záležitost. Doufejme, že jejich další vystoupení bude svěží jako Boom, a ne líné jako Elephant

The Prostitutes na pražském koncertě
The Prostitutes na pražském koncertě
  • The Prostitutes na pražském koncertě autor: Pavel Mužák, zdroj: archiv The Prostitutes http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/22/2131/213019.jpg