Recenze: From Our Hands pokřtili Rock Café

Milovníci hudby, slyšte, slyšte: Rock Café opět otevřelo své brány! Přestože se zatím jednalo hlavně o zkušební provoz, mohou se fanoušci těšit na další akce. Právo vyzkoušet nové prostory dostaly ve středu večer tři české skupiny tvrdšího ražení - plzeňští Shogun Tokugawa, This Night Draws The End a Birds & Wolves. Hlavní slovo ale dostala slovenská punk rocková formace From Our Hands, která v těchto dnech vydala novou desku Sinners. Jak se porvala s úlohou headlinerů a jak pokřtila svou novinku? A zvládl vůbec klub zdárně svou „premiéru“?

Pražský club Rock Café patří mezi nejnavštěvovanější a nejoblíbenější české kluby. Občané prokázali zájem o tento klub hlavně tehdy, kdy měla být hudební Mekka všech muzikantů kvůli špatnému odzvučení uzavřena. Fanoušci podepisovali petice a bránili „Rokáč“, jak se dalo. Výsledkem jsou dnes zbrusu nové prostory, protihlukové dveře i stěny. A tím pádem zmizela i ošemetná policejní hodina. „Tenhle klub je moje srdcovka!“ nechala se slyšet jedna z přítomných fanynek. Inu, bez Rock Café by to nebyla Praha.

Zdálo se, že promotéři chtěli první večer odstarovat ve velkém, ale ve svém snažení bohužel částečně selhali. Ne, že by snad jejich úspěch zhatil výběr přítomných kapel. Klubový rarach se vyřádil na ozvučení. Pokud páni zvukaři neměli ve svém pultíku skřeta, nedá se mizerný zvuk vysvětlit. První dvě kapelky vyhořely právě na zvukových nedostatcích a jejich členové pak sami rozzlobeně prohlašovali, že byl jejich set na nic. Zvukové rozladění se dá přece jen s trochou dobré vůle omluvit, kdyby ovšem celá akce neměla nálepku „zkušební provoz“, přítomní by v sobě příliš pochopení nenašli.

Shogun Tokugawa označují svůj styl jako screamo-electronicu. Slovo „screamo“ bohatě vystihuje agresivní křik zpěváka Jakuba a „electronica“ hovoří za vše. Jejich debut Y3ARS sklízí zatím pozitivní kritiky. Shoguni jsou na pódiu velkou sopkou, která chrlí lávu. Osobitě kombinují melodičnost s tvrdými riffy, čímž utvářejí na české scéně nový styl, jehož se v zahraničí drží čím dál tím víc kapel. Kluci z Plzně předvedli něco výjimečného, v čemž drží prvenství i před headlinery From Our Hands.

Nic proti sympatické čtveřici, jejich tah na bránu je dostatečný, ale poněkud „rovnaký“. Podobné melodie, kytarové riffy, zkrátka všechno. From Our Hands toto dokáží přebít skvělým vystupováním nebo vstřícným projevem vůči fandům, takže vás baví se na ně dívat, ať hrají cokoliv. Ani jeden z členů není typ pankáče, co tvrdí: „Komu se to, co hrajem, nelíbí, ať nám -,“ no víte, jak je to dál… Za svůj punk rock by se nemuseli stydět ani ve světě, navíc u našich východních sousedů skvěle doplňují a obohacují rockovou scénu.

Vystoupení v Rock Café patřilo mezi jejich průměr. Křest alba Sinners odbyli hned ze začátku, nekonalo se nic pompézního ani se příliš „nevykecávali“. Sice zlili stříbrný kotouč pivem odshora dolů, ale přesto se čekalo něco víc speciálního, zvlášť když šlo o první koncert v Rock Café po takové době. FOH sluší klubové prostředí, o to víc tento průměr zamrzel. Letošní březnová zastávka ve Futuru se bratislavským drakům vyvedla mnohem víc - tehdejší koncert patřil k tomu nejlepšímu, co se na jaře odehrálo.

Rock Café se pralo statečně, přestože pár mušek je ještě třeba vychytat. První reakce návštěvníků byly shovívavé, a tak nezbývá než se jen těšit na zmrtvýchvstání pražské klubové legendy.

Basák From Our Hands
Basák From Our Hands