Pražská část Dnů evropského filmu skončila

Praha - Snímek režiséra Tomáše Řehořka Czech Made Man s Janem Budařem v hlavní roli dnes večer v kině Lucerna zakončil pražskou část 18. ročníku Dnů evropského filmu. Černá komedie natočená podle skutečného příběhu českého byznysmena uzavřela za účasti svého tvůrce část přehlídky, která do Prahy přivezla čtyři desítky titulů z pětadvaceti zemí. Dny evropského filmu budou pokračovat tradičně v Brně. Jejich ozvěny se uskuteční v Boskovicích, Jablonci nad Nisou, Olomouci, Uherském Hradišti a Veselí nad Moravou.

„Festival je komplexním pohledem na evropskou filmovou tvorbu nejen v sekci Národní liga, ale nabízí i artové tituly, což je důležité zejména pro diváky mimo Prahu, kde není taková možnost se s podobnými filmy seznámit,“ řekla za pořadatele Alice Aronová.

Letošní program měl pět sekcí. Novinkou byla sekce zaměřená na ceny evropského parlamentu Lux Prize, která je spolupořádána Evropským parlamentem - Informační kanceláři v ČR. Další novinkou pro tento rok byla sekce Film & Music, která představila několik vybraných evropských titulů pracujících s tématem hudby. Sekce Národní liga opět přinesla průřez filmy oficiálně navrženými jednotlivými zeměmi na kandidáty na Oscara. Nechyběla sekce Best Of shrnující to nejzajímavější z jednotlivých národních kinematografií.

Letos byla součástí festivalu zvláštní sekce věnovaná Evropskému roku dobrovolnictví s vybranými hranými a dokumentárními filmy z prostředí zdravotnictví či sociální a humanitární péče, v nichž se angažovaní občané snaží zlepšit životy jiných lidí.

Doprovodnou filmovou akcí letošního ročníku Dnů evropského filmu bylo promítání legendárního dramatu prvorepublikové kinematografie Erotikon. Snímek režiséra Gustava Machatého doplnila živá hudba v podání elektro-akustického uskupení Forma Live.V rámci festivalu se v pražském kině Aero konal seminář na téma Digitální věk kin aneb Jak oslovit filmového diváka v digitální éře.

Vydáno pod