Recenze: Společná koupel s The Offspring

Kdo by neznal videoklip s mladíkem v červené kšiltovce, jak si to šine po městě ve svém bouráku a uděluje všem pořádnou lekci frajerství, než mu zchladí tipec v bazénu? Píseň Pretty Fly (For a White Guy) se stala legendou a její autoři, američtí The Offspring, jsou vnímáni zrovna tak. Ačkoliv jejich sláva už lehce vyčpěla, nedospěla do takové krize, aby kapela nedokázala po střechu naplnit Průmyslový palác v Praze. Má tahle parta i po tolika letech stále co říct?

Akce zaváněla průšvihem v okamžiku oznámení o místě konání. Proč pořadatelé zvolili  nevětratelné sídlo Průmyslového paláce v Holešovicích, když hned vedle něj stojí Incheba arena, zůstává záhadou. Jasné však je, že jakkoli jsou tyto prostory pěkné, pro leckteré fanoušky utvořily z koncertu peklo. Během předskakování „skutečného klenotu“ českého punk rocku Rybiček 48 se vzduch v sále ještě dal dýchat. Jenže po příjemném vystoupení tvrdších Clou bylo jasné, že se během show samotných headlinerů můžou přítomní těšit na společnou koupel v potu.

Čekali byste na takové události pouze starší ročníky, jelikož čtveřice už mladší neoslovila? Omyl! V davu se tísnilo spoustu náctiletých různých stylů, kteří zuřivě „pařili“ na hity, které vznikly v době, kdy ještě někteří z nich nebyli na světě.

The Offspring při koncertu v Praze (srpen 2011)
Zdroj: Vít Šimánek/ČTK

Dexter a spol. fungují zhruba pětadvacet let. Ale jejich pecka All I Want, s níž koncert zahájili, nestárne. Offspringové vsadili na jednoduchost a vystačili si pouze se světelnými efekty. Žádné obrazovky ani plachta, zkrátka nic nenasvědčovalo tomu, že Pražané koukají na někdejší hvězdy 90. let. Akustika v sále stála bohužel za zlámanou grešli, Američané se však nenechali rozhodit. Dexter komunikoval s publikem sice jen poskrovnu, jeho projevy zato působily mile a nestrojeně.

Ani po letech neztratil zpěvák nic ze svého frackovitého projevu. Hlasivky mu jsou i nadále oporou, jelikož během večera ani jednou hlasově nezaváhal. The Offspring vsadili hlavně na svou hudbu - a že je to podpěra opravdu silná. Hit That, Why Don't You Get a Job, Come Out And Play, What Happened to You nebo Want You Bad – toť jen zlomek singlů, jež v úterý zazněly. Praha se stala první zastávkou na jejich turné a nutno říci, že rozcvička to byla po roční koncertní odmlce dostatečná. Publikum si tak zaslouží pochvalu za výbornou atmosféru!

Zdroj: Vít Šimánek/ČTK

Propocený dav se po čtyřech hodinách veškeré produkce vyhrnul z budovy. Hrstka si pyšně odnášela nová trička kapely, jiní dychtivě lapali po čerstvém vzduchu. Vyčerpaný, ale šťastný dav se pomalu rozešel do temných ulic Prahy. Jedna dívka shrnula večer po svém: „Uff… Takoví dědkové a kolik toho vydržej…“