Filmové premiéry

Pokud vás lákají adrenalinové zážitky, přijdete si tento týden na své. S partičkou vysokoškoláků můžete prožít Noc žraloka ve 3D nebo se vznést nad nejvyšší vrcholky ledovců a jen těsně minout útesy či se proletět nad oceánem - tento zážitek, samozřejmě rovněž ve 3D, slibují Letecké legendy. Ti, kteří holdují romantickým komediím, mohou strávit Půlnoc v Paříži, milovníci akčních filmů zase pátrat po tom, proč se z mladé dívky Colombiany stal chladnokrevný vrah. V pondělí pak přijde do kin dokumentární film Ivanny Benešové Zneužívaný, jenž je pro brutálnost některých záběrů na českém trhu přístupný až od osmnácti let, ve Spojených státech od jednadvaceti. O den později se mohou diváci těšit na ojedinělý snímek Turínský kůň.

Půlnoc v Paříži - Mladý pár Gil (Owen Wilson) a Inez (Rachel McAdams), který se má na podzim brát, přijíždí s jejími rodiči do Paříže. Gil je nevýznamným spisovatelem, který miluje Paříž a chtěl by se sem po svatbě přestěhovat. Ovšem Inez jeho romantickou představu nesdílí a nemyslí si, že toto město bylo ve 20. letech minulého století zlatým věkem. Jednoho večera jde Inez se svými přáteli tancovat a Gil se prochází noční Paříží. Jeho půlnoční zážitky mu odhalí Paříž v jiném světle a ovlivní nejen jeho budoucí život. Žije v iluzi, kterou lidé někdy trpí a domnívá se, že život ostatních lidí by byl pro něho daleko lepší.

Noc žraloka 3D - Partička vysokoškoláků původně vyrazila na malebný ostrůvek uprostřed obrovského jezera se slanou vodou, aby si plnými doušky užila slunečný víkend. Znáte to – trocha vodních sportů a nezávadného flirtování, po nocích spousta alkoholu a sexu. Idylický plán se začne hroutit hned v zárodku, když po nevinné jízdě na wakeboardingovém prkně a následné nehodě vyklopýtá z jezera jeden z chlapců o ruku chudší. Ani on sám není schopen říct, co se přesně stalo, všeobecně přijímanou teorií je pak ta, že mu ji nešťastně ufiklo právě prkno, na kterém jel. Zábava samozřejmě okamžitě končí, parta nakládá zraněného spolužáka do člunu a vyrážejí vstříc pevnině a nemocnici. Pod hladinou jezera se však skrývá nepředstavitelná hrůza, monstrózní masožraví žraloci, kteří ucítili krev a dostali chuť na mladé masíčko. Začíná nerovný souboj na život a na smrt, během něhož se ti, kteří zatím přežili, snaží ze všech sil dostat na pevninu. Bohužel pro ně žraloci nepředstavují jediné nebezpečí, které na ně číhá…

Letecké legendy - Vznesete se nad nejvyšší vrcholky ledovců a jen těsně minete útesy. Proletíte se nad oceánem s dřevěným dvojplošníkem Stearman. Seznámíte se s legendárními letadly 20. století a nahlédnete do historie letectví. Budete si moci zblízka prohlédnout jedno z nejneobyčejnějších letadel poslední doby – Dreamliner 787 – který byl vyvinut tak, aby oprávněně zaujal místo mezi legendami nebes. Budete přítomni u všech důležitých kroků – od výroby přes montáž, testování až po první zkušební let, kdy se ocitnete v kokpitu spolu s pilotem.

Colombiana - Jako dítě byla přítomna vraždě svých rodičů v Bogotě. Nyní se z ní stává chladnokrevný vrah.

Zneužívaný je dokumentárním filmem, jehož ústřední postavou je třicátník Filip Zahradil. Ten byl jako malý chlapec sexuálně zneužívaný svou matkou. Ve svých osmnácti letech však matku při vzájemné potyčce zabil a skončil ve vězení. Filmový štáb se s ním setkává v době, kdy je Filip z vězení propuštěn. Zde začíná hrdina vyprávět svůj životní příběh. Vedle vzpomínek na nepříjemné dětství je divákovi nabídnut také jeho neméně zajímavý současný život. Filip střídá mnoho partnerských vztahů, přičemž ženy „balí“ výhradně na romantiku. Realita je však někde úplně jinde a sice, že hrdina je příznivcem drsných sado-masochistických praktik. A své vyvolené do těchto hrátek násilně zatahuje také. V kinech od 26. 9.

Turínský kůň - Roku 1889 objal Friedrich Nietzsche v Turíně týraného koně, ztratil vědomí a také rozum. O filozofově osudu i konci víme mnoho. Ale co se stalo se zvířetem? Turínský kůň je dokonalou syntézou jedinečného stylu vlivného maďarského solitéra Bély Tarra. Promyšleným stylem dlouhých záběrů doprovázených sugestivní hudbou a soustředících se na neexpresivní herectví buduje Tarr podmanivou atmosféru bezčasí, které nemůže vyústit v nic dobrého. Snímek takřka beze slov nahlíží na nezbytnost lidského soužití a zároveň bezbrannost lidského pokolení tváří v tvář velkým změnám. Významy zde nejsou tvořeny dialogy postav, ale prostřednictvím jejich konání a pouze zdánlivého klidu okolo nich. Napětí pak nevyvěrá z dynamického střihu, ale z obsahu a struktury pečlivě komponovaných záběrů. „Přivedli jsme film do jeho logického vyústění,“ řekla o díle Ágnes Hranitzká, střihačka a partnerka režiséra. Ten navíc snímek označil za svůj vůbec poslední. V kinech od 27. 9.

Na webu ČT24 si budete moci přečíst recenze na filmy Půlnoc v Paříži a Colombiana.