Recenze: Voda pro slony

Love story v atraktivním prostředí, to zabírá vždy. V novém snímku Voda pro slony, který právě přichází do českých kin, je všeho potřebného k pěknému pokoukání přesně odměřeno. Hezcí mladí lidé postavení do nelehce řešitelné situace, dvě zamilovaná srdce, jeden zákeřný, krutý a nebezpečný zlosyn, zvířecí přítel a nikdy nezklamavší prostředí cirkusu. Přidejte špetku houslí, trochu nostalgické hnědé, přiměřeně pomalé tempo a máte zaděláno na tzv. tutovku.

Když k tomu přidáte příjemnou Reese Witherspoon, která se nenásilně z naivek přehrává do dramatických rolí, a pohledného Roberta Pattinsona, nemůžete minout cíl, kterým je plný sál.

Nekomplikovaný příběh slavil úspěch už v knižní předloze Sary Gruenové. Kniha Voda pro slony se po vydání v roce 2006 držela 12 týdnů v žebříčku bestsellerů. Podle novin New York Times se čtenáři dodnes ztotožňují s hlavními postavami, jejich nadšením, chutí do života a druhou šancí, kterou chytí a nepustí.

To, že se i divák může ztotožnit s hlavními hrdiny, je největší devizou filmu. Mladí, krásní a čestní mají vždy pravdu a jejich vzájemné lásce je nutné držet palce, třebaže je zakázaná (nebo možná právě proto). Režisér Francis Lawrence vyprávění vygradoval tak, že ke konci už si všichni skutečně přejeme, aby ten bídák manžel chcípnul. Zabít, či nezabít, když je hlavní hrdina čestný, je dilema, které stupňuje napětí až do dramatického a (snad) nečekaného rozuzlení.

Klasické vyprávění o zakázané lásce by vlastně nemělo chybu, kdyby celek nekazilo až přehnané vykreslení  charakteru násilnického manžela hrdinky. Je to takový bídák, který, když se mu někdo znelíbí, s velkou chutí ho vyhodí z rozjetého vlaku a vůbec ho nezajímá, zda to přežije, nebo ne. Když se tato zvrácená libůstka objeví v příběhu poprvé, je to opravdu napínavé, když se však opakuje, až má divák pocit, že ve vlaku už snad nikdo nezůstal, přestane to působit. Alespoň jedno vyhození, které není pro děj důležité, si mohli tvůrci odpustit. Christoph Waltz hraje násilnického ředitele tak přesvědčivě, že není příliš zapotřebí ho ještě dotvářet hrůznými historkami o jeho charakteru.

Nicméně na film se opravdu dobře dívá, a kdo neočekává velké umění, má rád srozumitelný, působivý příběh o boji dobra se zlem v atraktivním cirkusovém prostředí, ať se směle vydá do kina. Zklamán jistě nebude.

• Voda pro slony zdroj: Bontonfilm http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2543/254205.jpg
  • Voda pro slony zdroj: Bontonfilm http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2543/254228.jpg
  • Voda pro slony zdroj: Bontonfilm http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2543/254206.jpg