Dvě tváře Evy Urbanové

Praha - V pražském Národním divadle (ND) dnes zástupci operní i populární hudby, Luděk Vele a Karel Gott, symbolicky pokřtili album Evy Urbanové s názvem Dvě tváře. Urbanová, kterou ředitel ND Ondřej Černý označil za „klenot Národního divadla a osobnost, která nemá v oboru dramatického sopránu konkurenci“, na dvojalbum zařadila výběr operních árií i výlety Urbanové do poprockového žánru.

„Nikdy jsem nezapírala, že jsem začínala jako rocková zpěvačka, až potom jsme toužila zpívat Libuši v Národním divadle,“ uvedla Urbanová, která vystupuje na mnoha různých světových operních scénách včetně milánské La Scaly a Metropolitní opery v New Yorku. Zároveň však například loni absolvovala devět společných koncertů s Karlem Gottem. „Ona nemá zapotřebí na pódiu ukázat, že kdyby chtěla, srazí mě prvním tónem dozadu a druhým z jeviště,“ ocenil vzájemnou spolupráci zpěvák.

Operní diva i rocková zpěvačka

První CD výběru vydaného v roce padesátin Urbanové obsahuje různé operní nahrávky rolí od Verdiho po Janáčka. Druhé CD pak nabízí především muzikálové a popové melodie, jako bonus jsou zařazena dueta Urbanové s Gottem, například hlavní téma z Fantoma opery nebo All By Myself od Erica Carmena. Gott s Urbanovou spolu vystoupili už několikrát, například v letech 2001 až 2003 na Koncertech hvězd na pražském Žofíně nebo v roce 2002 ve Velkém sále moskevského Kremlu za doprovodu Velkého orchestru paláce Žofín pod taktovkou Františka Preislera.

Operní pěvkyně Eva Urbanová pokřtilasvé 2CD s názvem Dvě tváře. Kmotry byli operní pěvec Luděk Vele (vlevo) a zpěvák Karel Gott.
Zdroj: ČT24
Autor: Kateřina Šulová

Urbanová 22. listopadu zazpívá v ND na Operním koncertu, kde s ní vystoupí Ivan Kusnjer a Luděk Vele. Druhou uměleckou tvář ukáže 17. prosince, kdy vystoupí s Boom! Bandem Jiřího Dvořáka na ojedinělém koncertě na pražském Žofíně, kde jejími hosty budou kytarista Štěpán Rak, zpěvačka Dasha a kytarista a zpěvák Freddy Bittner. Program složený z rockového, popového a muzikálového repertoáru potvrzuje její slova, že nepotřebuje, aby k ní někdo vzhlížel jako k operní pěvkyni.