Filmové premiéry

Pomocí lsti lze dosáhnout kýženého cíle, zvláště když patříte mezi Lovce hlav nebo máte Mistrovský plán. I mistr tesař se ale někdy utne, pokud tedy mistrem někdy byl. Snímek Anonym tak například nabízí a rozebírá jednu z verzí, kdo je doopravdy autorem díla připisovaného Williamu Shakespearovi. Do blízké budoucnosti, daleko od Anglie a období vlády královny Alžběty, se naopak můžeme vydat s filmem Ocelová pěst, který nás zavede za boxujícími roboty. A napínavou bitvu zahájí i Arthur, jenž se zapojí v nelítostný souboj dvou světů. Kromě pětice zmíněných snímků přichází do kin dokumentární film Nadohled a koprodukční snímek České televize Trafačka - chrám svobody, který se premiérově představí 11. listopadu.

Lovci hlav - Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu…

Mistrovský plán - Josh Kovacs (Ben Stiller) je manažerem jednoho z nejluxusnějších rezidenčních hotelů v New Yorku. V jeho nejvyšším patře má byt burzovní titán Arthur Shaw (Alan Alda). Ve chvíli, kdy se provalí, že tenhle chlapík zdefraudoval peníze svých klientů, změní se jeho byt na luxusní domácí vězení, kde na něj dnem i nocí dohlížejí agenti FBI. Pro Joshe je to jedna z nejhorších zpráv v životě. I on, spolu s ostatními pracovníky hotelu, patřil ke Shawovým klientům a kvůli jeho machinacím přišel o životní úspory. Na konci temného tunelu přesto svítí světélko naděje. Uvnitř svého apartmánu ukrývá Shaw velmi slušnou finanční hotovost, kterou zatím agenti FBI nedokázali vypátrat. Co nedokážou oni, mohli by zvládnout hoteloví zaměstnanci, kteří „doma“ dokonale znají každý krychlový metr prostoru. Jenže taková loupež potřebuje dokonalý plán a na ten jsou hoši s čistým trestním rejstříkem krátcí. Josh proto nakontaktuje zlodějíčka Slidea (Eddie Murphy), aby se s nimi pustil do téhle Mission: Impossible. Jenže i v „mistrovském“ plánu se můžou objevit trhliny, se kterými ani „mistr tesař“ nepočítal. A co teprve zlodějští učni.

Anonym - Příběh filmu, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích.

Ocelová pěst - V akčním snímku z blízké budoucnosti představuje Hugh Jackman Charlieho Kentona, bývalého boxera, jehož milovaný sport ovládli dva a půl metru vysocí oceloví roboti a lidé jako Charlie už do něj nadále nijak nezapadají. Protože nemá s kým zápasit a nemá žádné vyhlídky na lepší budoucnost, je nucen přivydělávat si jako promotér robotických zápasů. Daří se mu jakž takž protloukat tím, že dává dohromady mizerné a vysloužilé roboty a cestuje od jednoho turnaje k druhému, kamkoliv, kde je schopen si nějak přivydělat. Když už se zdá, že situace nemůže být zoufalejší a komplikovanější, vpadne mu znenadání a proti jeho vůli do života jeho syn Max (Dakota Goyo), se kterým už delší dobu není v kontaktu. Oba společně spojí síly, aby postavili a vytrénovali nového robota a proměnili ho v boxerského šampiona. Zatímco si buduje jméno v brutálním a nemilosrdném světě robotických zápasů, zjišťuje Charlie, že se mu navzdory všem očekáváním nabízí poslední šance na boxerský comeback.

Arthur a souboj dvou světů - Pomocí lsti se Maltazard dostal do světa lidí. Má jasný cíl: sestavit armádu obřích seidů a převzít nadvládu nad celým světem. Vypadá to, že plány mu může zmařit jenom Arthur, který se ale musí nejdříve dostat do své ložnice a vrátit se do své původní velikosti! Uvězněný v drobném tělíčku Minimoje, se může samozřejmě spolehnout na pomoc Selenie a Betamechea a kupodivu také na Darkose, syna Maltazarda, který tvrdí, že chce přejít na jeho stranu. V závěrečném boji proti Maltazardovi, kdy jde Arthur se svými kamarády pěšky, jede na kole, v autě a dokonce i na motorce Harley Davidson, bude Arthur s kamarády potřebovat veškerou pomoc, která seženou. Bitva může začít!

Trafačka - Chrám svobody - Co lze udělat s prázdnou tovární halou, kterou budou do roka bourat? Příběh o poslední etapě života jedné budovy v pražských Vysočanech a o vzniku významného kulturního místa na mapě České republiky dokumentární kamerou zachytil Saša Dlouhý s Romanem Vávrou. Časosběrně zaznamenávali vývoj alternativního uměleckého centra i osobní proměny hlavních protagonistů filmu, kteří se vesměs jako čerství držitelé akademických titulů výtvarných oborů ujali industriálního prostoru a dokázali ho v krátké době přetavit ve funkční organismus umožňující střet různých kulturních proudů. Původně jasný a časově omezený projekt však ovlivnily osobní střety i ekonomická krize. Nikdo u zrodu Trafačky netušil, jakým směrem se vše jednou vyvine… 

Nadohled - Filmový esej o dohledu, klasických a postmoderních mechanismech, které ho vykonávají. Realizaci panoptikonu, dokonalého dohlížecího mechanismu, který popsal Jeremy Bentham v 18. století a rozvedl Michel Foucault, klasicky umožňovala vězení – zařízení, v nichž dohled byl společně s trestem hlavní funkcí – a aktuálně jej umožňují technologie, které jsou schopné monitorovat, ukládat a předvádět nebo databázovat takové údaje o lidech, jež je mohou identifikovat, odlišit a z nichž se dají vydedukovat lokalizace a načasování jednání. Přes konkrétní příklady řešení v různých zemích a zkušenosti s různými podobami dohledu budeme ve filmu stavět dokonalý postindustriální panoptikon.