U Scorseseho vítězí 3D

Londýn - Oscarový režisér Martin Scorsese uvedl v Londýně evropskou premiéru svého nového filmu Hugo. Poprvé ve své kariéře natočil film ve 3D, který cílí na nejmladší publikum. Na slavnostní premiéru zavítal i princ Charles se svou ženou Kamilou. Scorseseho trojrozměrný film Hugo je adaptací románu Briana Selznicka o malém zlodějíčkovi Hugo Cabretovi, jenž žije na vlakovém nádraží v Paříži 30. let 20. století. Do českých kin snímek přijde v únoru.

Sirotek jménem Hugo, který žije na vlakové stanici, se marně snaží najít svého ztraceného otce. Na jeho dobrodružné cestě mu pomáhá tajemná mladá přítelkyně. „Mé nejmladší dceři bylo právě dvanáct. A právě těch 12 let je pro mě dostatečná zkušenost, abych mohl natočit film pro děti. Navíc malá Aha a Chloé mě opravdu svojí imaginací inspirovali,“ řekl mediím po premiéře režisér.

„Ve 3D tomu obrazu nic neuniklo, jako byste všude kolem sebe viděli všechno. Dalo by se to přirovnat k rentgenu, což se přesně hodí k Martinovi, protože Martin vás přesně takovým rentgenovým pohledem sleduje. A tomu odpovídá i práce s kamerou, je to opravdu úžasné,“ prohlásil Ben Kingsley, který je ve filmu jednou z hereckých hvězd. Vedle něj diváci uvidí například i Sašu baron Cohena, který se proslavil filmem Borat.

Scorsese se filmem Hugo poprvé ponořil do trojrozměrného světa a podle dosavadních recenzí se bude jednat o film sezóny, neštří se ani superlativity – brilantní, excelentní vybroušený filmový zážitek. Režisér se nechal slyšet, že uvažuje o tom, všechny příští filmy točit již jen ve 3D formátu. Rovněž v rozhovoru se serverem Deadline vyslovil domněnku, že stereoskopická podoba by slušela i jeho starším snímkům jako jsou Taxikář nebo Letec.

  • Hugo /Ben Kingsley/
    Hugo /Ben Kingsley/ zdroj: ČT24
  • Hugo
    Hugo zdroj: ČT24

Oscarový filmový tvůrce přirovnal nedávný nástup vlny trojrozměrných filmů k revoluci, kterou ve filmu v polovině 30. let způsobila barevná technologie Technicolor. „Každodenní život vidíme hloubkově. Myslím, že u určitých námětů se nepředpokládá využití 3D, ale podívejte se zpátky na Technicolor, když byl použit na Trh marnosti. Asi deset až 15 let byl Technicolor omezen na muzikály, komedie a westerny. Nebyl zamýšlen pro vážné žánry, ale teď je v barvě všechno,“ podotkl Scorsese.

Podobně 3D technologie by podle něho neměla zůstat omezena na fantasy filmy jako Avatar Jamese Camerona. Poukázal přitom na úspěch trojrozměrného dokumentu Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga a muzikálu Pina od Wima Wenderse.