Své nejúspěšnější knihy chce teď Albatros zfilmovat

Praha - Největší nakladatelský dům na českém trhu Albatros Media chce vstoupit do filmového byznysu. Filmy podle svých nejúspěšnějších knih chce vyrobit už letos, informovaly o tom Lidové noviny. Ještě do konce letošního roku by se tak do českých kin mohl dostat třeba Deník malého poseroutky, román Haliny Pawlowské Velká žena z Východu nebo Tajná kniha Ireny Obermannové, které se prodaly desítky tisíc kusů.

Spolupracovat na filmech by mohl Albatros Media podle svého šéfa a spolumajitele Michala Krejčího například se společností Bontonfilm. „Bontonfilm je zcela jistě jeden z našich potenciálních budoucích partnerů v oblasti filmových projektů. Rozhodně však není jedinou variantou na trhu,“ řekl deníku Krejčí. Kromě filmů chce nakladatelství zamířit i do rozhlasu a televizní branže, dodal. Se zfilmovanými knihami bychom se tak mohli setkat už letos i na televizních obrazovkách.

Letos by Albatros chtěl převzít BB Art nebo Hosta

Albatros podle deníku plánuje výrazný růst i ve své původní branži - vydávání knih. „Chceme, aby náš podíl na českém trhu letos vzrostl o desítky procent. Výborné ekonomické výsledky z předchozích let nám pro to vytvořily dostatečné zdroje,“ uvedl Krejčí. Před dvěma lety Albatros začal s přebíráním menších nakladatelů a koupil Computer Press a Motto, loni v tom pokračoval, když pod svá křídla vzal nakladatelství XYZ. Podle lidí z nakladatelské branže by letos mohl Albatros převzít například BB Art nebo Hosta, obě firmy to však popřely.

O akvizicích jedná Albatros i na Slovensku, expanzi tam zahájil již loni. „Na jaře jsme otevřeli v Bratislavě pobočku Albatros Media Slovakia, která je obchodní a distribuční společností. Do budoucna chceme mít i na Slovensku významnější podíl v oblasti vydávání knih, takže momentálně jednáme o koupi i se slovenskými nakladateli,“ řekl Krejčí. Podle zdroje deníku, který si nepřál být jmenován, má Albatros zájem o nakladatelství Slovart.

Kvůli finanční krizi a kvůli zvýšení snížené sazby DPH z deseti na čtrnáct procent totiž musela většina menších nakladatelů zvednout ceny a omezit knižní produkci, což zákazníky přesune k větším a levnějším nakladatelským domům. Tržby Albatrosu rychle rostou a za loňský rok podle LN překročily 350 milionů korun. Zisk největšího nakladatelského domu v Česku se pohybuje v řádech desítek milionů.