MIPTV nabídne perličky televizní tvorby

Cannes – Přes jedenáct tisíc zástupců televizních stanic, producentů i dalších subjektů v oblasti televizní tvorby, vysílání a nových médií se účastní každoroční mezinárodní přehlídky MIPTV a s ní spojeného veletrhu, která probíhá ve francouzském Cannes. Akce se tradičně se svými pořady účastní i Česká televize.

Obecným trendem, který se v současnosti projevuje u televizních pořadů, je podle editora ČT Jana Ziky především důraz na diváckou interakci. „Divák existuje přímo v tom obsahu, to znamená, že je aktivním účastníkem celé audiovizuální prezentace. Rychle se také rozvíjejí tzv. transmediální strategie, kdy je jeden ústřední motiv rozpracovaný na různých platformách,“ podotýká s tím, že všechny mediální společnosti mnohem více pracují s digitálními technologiemi a internetem.

Na přehlídce se představila mimo jiné minisérie ITV Titanic. "Ta byla velice očekávaná, jednak proto, že teď je sté výročí potopení Titanicu, a také proto, že ITV přišla naposledy s Panstvím Downton, což byl divácký hit," upozornil Zika na cenami ověnčený britský seriál, jehož druhou sérii lze sledovat na ČT1 každý středeční večer.

Česká televize v Cannes nabízí tradičně celý svůj katalog. Nechybí animovaná tvorba, pohádky a dokumenty, z oblasti filmu se na přehlídce objeví například Odcházení. Přehlídka televizních pořadů MIPTV potrvá v Cannes do 4. dubna.