Muže v cylindru Filla zpodobnil ve stejném roce jako rekordní Zátiší s lahví Cherry (zvané též Zátiší s knihou). Dílo Filla vytvořil v Praze po návratu z Paříže, kde jej silně ovlivnil Georges Braques. Prvním majitelem plátna byl obchodník a sběratel František Venera. Po válce dlouhá desetiletí malba patřila historikovi umění Františku Dvořákovi, z jehož majetku šlo také dílo do prodeje. Šlo patrně o poslední významnou malbu z tohoto umělcova vysoce ceněného období, která byla dosud v soukromých rukách a byla k dispozici na trhu.
I proto podle odborníků byla velká šance, že by plátno mohlo překonat nejen Fillův dražební rekord, ale i magickou hranici 20 milionů korun. Dražby se ale nakonec zúčastnil jediný zájemce a plátno získal za jeho vyvolávací cenu.
Naopak doslova lítý boj se dnes podle Gálové strhl při dražbě plátna Letní den z roku 1916 od ruského impresionisty Konstantina Korovina. Jeho vyvolávací cena byla téměř dva miliony. Po řadě příhozů se ale obraz nakonec vydražil za 9,7 milionu, respektive za 11,6 milionu korun, včetně aukční provize. „Nebylo pro nás zásadním překvapením, že se o Korovinův obraz Letní den strhla mezi ruskými milovníky umění na sále i po telefonu dramatická bitva. Myslím, že jsme se oprávněně, alespoň na chvíli, stali součástí světového trhu s uměním,“ dodala Gálová.
Pozornost sběratelů ze zahraničí, zejména z Číny, upoutal také obraz Tři žáby pod travinou, jehož autorem je čínský umělec Čchi Paj-š. Nový majitel za něj neváhal zaplatit 1,8 milionu korun včetně aukční přirážky. Kupce naopak na dnešní aukci překvapivě nenašel olej Václava Špály Tomáškův lom s řekou s vyvolávací cenou 1,4 milionu a ani Staré čluny Jana Zrzavého z roku 1937. Vyvolávací cena obrazu v jemných modrých a šedých tónech byla rovné dva miliony.