Režisér prohlásil, že jeho snímek „je věnován lidstvu v situaci hluboké krize v době extrémního kapitalismu“. Podle něj má film tři hlavní postavy - lichváře, ženu tvrdící, že je jeho matka, a peníze.
Vítězný jihokorejský snímek byl už před vyhlášením cen považován za favorita letošního ročníku jednoho z nejprestižnějších filmových festivalů na světě. Pieta byla v čele hodnocení 23 kritiků, jejichž názory každý den shrnoval festivalový deník Venezia News. Jihokorejskému filmu nejvíc konkuroval snímek The Master oscarového amerického režiséra Paula Thomase Andersona, který má již na kontě filmy jako Hříšné noci a Až na krev.
O ocenění pro nejlepšího herce se dělí Philip Seymour Hoffman s Joaquinem Phoenixem. Porota je ocenila za ztvárnění hlavních rolí právě v tomto filmu, který líčí začátky scientologické církve v 50. letech. Snímek získal také Stříbrného lva za nejlepší režii.
Jako nejlepší herečku porota ocenila Hadas Jaronovou, představitelku hlavní role v izraelském filmu Fill the Void (Zaplnit prázdnotu).
O vítězném snímku na nejstarším světovém filmovém festivalu rozhodovala porota vedená americkým režisérem Michaelem Mannem, kterému pomáhají mezi jinými italský režisér Matteo Garrone, francouzská herečka a modelka Laetitia Castaová a britská herečka Samantha Nortonová.
Cenu za nejlepší scénář si z Benátek odváží francouzský režisér Olivier Assayas, který na festivalu představil snímek Apres mai (Květen je pryč). Zvláštní cenu poroty pak dostal film o sexu a náboženství rakouského režiséra Ulricha Seidla Paradies: Glaube (Ráj: Víra).
Už dříve se rozhodlo o letošním držiteli Zlatého lva za celoživotní dílo. Ocenění získal italský režisér Francesco Rosi, jenž se podepsal pod filmy jako Ruce nad městem (1963), za který v Benátkách získal Zlatého lva v roce 1963, nebo Zapomenout na Palermo (1990).
