Italská komedie zaplacená pohřebním ústavem. Bizarní?

Řím – Italská kina mají nový hit. Je jím komedie Alessandra Genovesiho s názvem Nejhorší Vánoce mého života. K realizaci snímku významně pomohl neobvyklý sponzor – pohřební ústav. Firma si zaplatila reklamu v příběhu, jenž se točí kolem hrdiny, kterého všichni mylně považují za mrtvého. Kritici takový „product placement“ odmítají.

Filmaři shánějí sponzory, kde můžou, a tak zřejmě není divu, že přijali nabídku pohřebního ústavu Taffo Funerals. Tamní filmový průmysl dostává totiž kvůli krizi čím dál méně financí z veřejných zdrojů a státní podpora se za posledních pět let „osekala“ o polovinu. Producenti jsou tím pádem nuceni hledat nové zdroje.   

Recenzenti však na spojení tak okatého „product placementu“, neboli umístění reklamy, nereagují zrovna příznivě. Diváky už ale situace z míry nevyvádí, ačkoliv se nejedná úplně o standardního sponzora. „Nijak zvlášť vkusné to není, ale tyhle reklamy už jsou dnes v každém filmu,“ svěřila se po jedné z projekcí novinářům 73letá Gabriela Rossiová. „Nejsem si ale jistá, že to bude fungovat. Nemyslím si, že by si v žalu někdo vzpomněl na jméno pohřebního ústavu, které zaslechl ve filmu,“ dodala. 

Obsazení filmu Nejhorší Vánoce mého života
Zdroj: ČT24/ISIFA

„V tuhle chvíli prostě musím dělat komerční filmy, které budou mít ekonomickou návratnost,“ tvrdí režisér Nejhorších Vánoc mého života Genovesi. „Lidé čím dál víc touží po nějakém úniku, souvisí to s dobou, ve které žijeme,“ vysvětluje svou příchylnost k lehkým komediím. A chce-li takovou komedii zaplatit pohřební služba, proč se bránit. 

Obdobný rozruch vyvolala letošní bondovka Skyfall, v níž James Bond vyměnil pivo Heineken za klasické martini.