Rozverná sopranistka Petibonová zvedla posluchače ze židlí

Praha - Francouzská sopranistka Patricie Petibonová s osobitým půvabem zavedla na včerejším koncertu publikum v pražském Rudolfinu do prostředí Nového světa a exotických zemí. Herecky nadaná a energická umělkyně za doprovodu šestnáctičlenného souboru La Cetra Barockorchester Basel nabídla anglické, francouzské, španělské a latinskoamerické barokní písně a árie ze své nové nahrávky Nouveau Monde. Téměř zaplněná Dvořákova síň odměnila každou skladbu dlouhotrvajícím potleskem. Koncert zakončil aplaus vestoje.

Mladá pěvkyně nahrávající exkluzivně pro Deutsche Grammophon předvedla několik výrazových poloh. Od zadumané v písni Yo soy la locura od Henriho Le Baillyho (158?-1637) přes temperamentní v tradicionalu Al Nacimiento de Cristo Nuestro Seňor po dramatickou v Thy hand, Belinda - When I am laid in earth z třetího dějství opery Henryho Purcella Dido and Aeneas z roku 1688. Komediální polohu ve výrazově pestrém představení Petibonová ukázala například v Aux langueurs d'Apollon z druhého dějství opery-baletu Platée z roku 1745, jejímž autorem je Jean-Philippe Rameau.

Rodačka z Montargis ve Francii během svého vystoupení komunikovala se členy souboru a pro dosažení efektu využila rekvizity, mezi kterými byla andělská křídla, směšné brýle a cylindr nebo plyšový vlk, kterého během lidové písně J'ai vu le loup (Viděla jsem vlka) házela do publika.

Petibonová je uznávanou a vyhledávanou interpretkou barokní hudby, stejné úspěchy ale slaví i v dílech pozdějších období, od Mozarta až k Francisi Poulencovi a Albanu Bergovi. Její debutové album s názvem Amoureuses vyšlo na podzim 2008 a v dalším roce získalo cenu BBC Music Magazine za nejlepší operní album. Kromě evropského turné s projektem Nouveau Monde zahrnují umělecké závazky pěvkyně v této sezoně také operní role, Gildu ve Verdiho Rigolettovi (Bavorská státní opera v Mnichově) a Giunii v Mozartově opeře Lucio Silla (Gran Teatre del Liceu Barcelona).

  • Patricie Petibonová
    Patricie Petibonová autor: Michal Kamaryt, zdroj: ČTK
  • Patricie Petibonová
    Patricie Petibonová autor: Michal Kamaryt, zdroj: ČTK