Co s Hunger Games? Philip Seymour Hoffman bude digitální

Los Angeles - Hollywood označoval zesnulého herce Philipa Seymoura Hoffmana za opravdový poklad. Umělec natočil desítky ceněných filmů, třetí část Hunger Games však zůstala nedokončená. Producenti nyní hledají způsob, jak diváky o jeho poslední výkon neochudit a spoléhají na digitální zmrtvýchvstání.

Philip Seymour Hoffman stačil dokončit všechny záběry pro první část filmu Hunger Games: Mockingjay, do dokončení druhé poloviny mu však zbývalo sedm natáčecích dní. Filmaři již oznámili, že minimálně v jedné scéně se objeví jeho digitální podoba. Hoffman v Hunger Games vystupuje coby tvůrce vraždené hry Plutarch Heavensbee.

„Nepoznáte rozdíl“

Herec neměl hotovou hlavně jednu z klíčových scén. Kamera se má soustředit na ostatní herce, ale když bude nezbytné, aby zabrala Hoffmana, pomůžou filmové triky. „Jsme natolik moderní, že můžeme vytvořit naprosto fotorealistického, dýchajícího člověka tak, že nepoznáte rozdíl s originálem,“ tvrdí expert na vizuální efekty Jeffrey Okun.

Pokročilé efekty již pomohly třeba postavě čaroděje Brumbála v Harrym Potterovi po smrti Richarda Harrise nebo zázračně omladily Arnolda Schwarzeneggera v posledním dílu Terminátora. Naopak v sedmdesátých letech, když zemřel hlavní protagonista filmu Hra se smrtí, se filmovému průmyslu o digitálních tricích ještě nesnilo. Předčasně zemřelého mistra bojových umění Bruce Leeho tehdy musel nahradit dvojník.

Podívejte se na video:

Příkladem toho, jak doba technicky vyspěla, je také snímek Podivuhodný případ Benjamina Buttona, ve kterém tvůrci dokázali věrohodně zachytit obraz stárnoucího Brada Pitta. Eric Barba se svým týmem Digital Domain dostal za nejlepší vizuální efekty Oscara.

„Svatým grálem digitálních efektů bylo vždy umět vytvořit digitálního člověka,“ říká Barba. Jeho tým se o to pokusil, když z mrtvých obrazně vzkřísil rappera Tupaca Shakura. Na hudebním festivalu v Kalifornii si fiktivně zazpíval na jednom pódiu se Snoop Dogem.

Oživit a rozhýbat postavy pomocí vizuálních efektů je tedy pro dnešní tvůrce hračka, sami však přiznávají, že vtisknout jim věrohodné emoce je pořád obtížnou výzvou. Zejména pak u nadaných hvězd, jakou byl právě Philip Seymour Hoffman.