Kterak se Bělohlávek změnil na Bělokněžníka

Praha – Slavný dirigent Jiří Bělohlávek se na chvíli proměnil v Bělokněžníka, který kouzlil nejen s Českou filharmonií, ale očaroval i dětské publikum, které soustředěně poslouchalo úryvky z hudby Antonína Dvořáka, Bedřicha Smetany, Nikolaje Rimského-Korsakova, Felixe Mendelssohna-Bartholdyho, Oskara Nedbala, Dmitrije Šostakoviče, Petra Iljiče Čajkovského a vděčně přijalo i novou pohádkovou hudbu od Marka Ivanoviče.

Karneval v Rudolfinu, speciální komponovaný pohádkový koncert, byl koncipován podle scénáře Kláry Boudalové. Příběh o hodných vílách, zlých skřítcích, princeznách a chrabrých princích za doprovodu klasiků vyprávěl herec Pavel Tesař.

Dětští návštěvníci ovšem jen neseděli, ale mohli se zapojit i do dění na pódiu a své nápadité karnevalové masky předvedli ve foyeru divadla. Karnevalovalá akce obsahovala rovněž mnoho interaktivních úkolů pro uši a vrcholem pak bylo vyhlášení nejlepší masky.

Česká filharmonie pod vedením Jiřího Bělohlávka připravuje pro mladé a nejmladší publikum řadu edukativních programů. „Vzdělávací programy mají čím dál větší smysl. Tím, že přibližují hudbu posluchačům a posluchače hudbě. Tím, že vedou ke kráse a porozumění. Ale je tu háček. Porozumění se nedá jen tak prodávat nebo kupovat. Hudební vzdělání se nedá předem nalinkovat. A neobejde se bez otevřenosti a dychtivosti, touhy předávat a ochoty přijímat,“ komentují svou činnost pro děti filharmonici.

S obrovským zájmem se již setkaly pořady Tučňáci v Rudolfinu, určený žákům základních škol, provázený Pavlem Liškou, Jan Budař pobavil středoškoláky v pořadu Fakt hustá Česká filharmonie. Na duben je pak připraven program Zkouška orchestru, kdy Marek Eben a Jiří Bělohlávek odhalí to, co se obvykle při koncertech nevidí a neslyší.