Mapy ze světla. Vetřelci a volavky rádi Lunchmeat

Praha - České umělce, kteří pracují se světlem, představí audiovizuální výstava Editions of Light. Začíná dnes v holešovické The Chemistry Gallery jako součást festivalu Lunchmeat (stránky zde), který již popáté ukazuje propojení elektronické hudby a vizuálního umění. Letos obohatil své venkovní projekce o sochařský rozměr, když spojil síly s projektem Vetřelci a volavky, který mapuje monumenty z období reálného socialismu.

Prostor The Chemistry Gallery se promění v laboratoř projektovaného světla. Přehlídka má prezentovat různá spektra, ve kterých světlo figuruje jako tvůrčí prvek uměleckého díla. Výstavy se zúčastní třeba Daniel Hanzlík, který podle pořadatelů patří již delší dobu ke špičce české audiovizuální scény. Dan Gregor patří k průkopníkům videomappingu a interaktivní světelné instalace v Čechách. Je členem umělecké skupiny The Macula, která patřila k nejvýraznějším autorům loňského říjnového festivalu světla Signal.

Richard Loskot se letos podruhé dostal mezi finalisty Ceny Jindřicha Chalupeckého. Jeho experimenty se světlem a časovou relativitou jsou známé podobně jako světelné instalace Prokopa Bartoníčka. Ten v rámci výstavy Editions of Light představí novou techniku práce se světlem. Michal Pustějovský je čerstvým absolventem ateliéru Nových médií na AVU, momentálně žije a pracuje v Londýně. Výčet vystavujících uzavírá laserový experimentátor Jan Hladil a minimalista Robert Palkovič, student FAMU.

Vetřelci a volavky

Ve spolupráci s autory projektu Vetřelci a volavky (stránky zde), kteří pečují o zapomenutá sochařská díla z doby normalizace, připravili na dnešní večer projekci na betonový reliéf na Pankráci, respektive na Zeleném pruhu. Geometrický reliéf rozpohybuje projekcí autorská dvojice Pavel Karous a Jiří Rouš. Již v sobotu festival připomněl známou, ale zanedbanou sochu Rovnováha Josefa Klimeše u Barrandovského mostu. Podívejte se: