Zemřela Iveta Bartošová. Srazil ji vlak

Praha - Zpěvačka Iveta Bartošová dnes zemřela. V Uhříněvsi, kde bydlela, ji srazil vlak. O trojnásobné zlaté slavici z přelomu 80. a 90. let bylo v poslední době slyšet především v bulvárních médiích v souvislosti s jejími psychickými problémy. Česká televize Ivetu Bartošovu připomene dnes na Jedničce pořadem Po stopách hvězd (21:45).

Mluvčí pražské záchranné služby Jiřina Ernestová potvrdila, že záchranná služba dnes zasahovala na železničním přejezdu v Uhříněvsi, kde vlak srazil osmačtyřicetiletou ženu. Utrpěla zranění neslučitelná s životem, řekla bez dalších podrobností. Mluvčí pražské policie Andrea Zoulová na místě totožnost oběti nepotvrdila, bude se ověřovat pomocí testu DNA. Vlak podle ní přejel ženu mezi 40 a 50 lety, která u sebe neměla doklady. Policie nyní prověřuje, zda šlo o nešťastnou náhodu nebo o sebevraždu, hledá proto i další svědky události. Zatím jediným svědkem je strojvůdce, podle něhož žena stála v kolejišti.

Iveta Bartošová žila v Uhříněvsi, narodila se ale 8. dubna 1966 v Čeladné. Pro hudební pódia ji pomohl objevit festival Mladé písně v Jihlavě, kde se také poprvé setkala s Petrem Sepéšim. Nazpívala s ním hit Knoflíky lásky, ale jejich spolupráci ukončila v červenci 1985 Sepéšiho autonehoda. K neštěstí došlo shodou tragických okolností na železničním přejezdu. 

Po několikaměsíční odmlce se vrátila na scénu se skupinou Balet, z tohoto období pochází její další populární píseň - Hej, pane diskžokej. S Kroky Františka Janečka si na seznam hitů přidala Léto. Nejvíce do její popularity přilila spolupráce s Ladislavem Štaidlem, který byl také několik let jejím životním partnerem. Mají spolu syna Artura.

Narodil se v roce 1996, v době, kdy byla Bartošová na vrcholu slávy. Za sebou měla statisíce prodaných alb a desítky hitů, vítězství v mnoha hitparádách a anketách a také hlavní roli ve filmu Jaroslava Soukupa Svatba upírů. Koncem devadesátých let jí upírská zkušenost vynesla ještě účinkování v muzikálu Karla Svobody Dracula. Následovaly další muzikálové nabídky: v Johance z Arku, Bídnících či Pomádě. Svou pozici na pop scéně potvrdila v roce 1998 albem Ve jménu lásky, z něhož se hitem staly Tři oříšky na slavnou pohádkovou melodii.

V novém tisíciletí se ale Ivetě Bartošové přestalo hudebně dařit. K neúspěchu v kariéře se přidaly i osobní problémy, marný boj se závislostí na alkoholu a lécích, nevydařené manželství s hercem Jiřím Pomejem a nepovedené pokusy o návrat. Víc než o její hudbě se mluvilo o jejím soukromém životě a stala se „miláčkem“ bulváru. Šéfredaktor jednoho z bulvárních webů Pavel Novotný v loňském rozhovoru pro slovenský deník SME prohlásil, že „my tu Bartošovou jednou zabijeme“. I tento výrok byl jedním z podnětů pro dokumentaristu Víta Klusáka k natočení snímku o bulvární manipulaci (přehrát si ho lze v iVysílání).

  • Producent a hudebník František Janeček: „Byla fenoménem a úžasnou zpěvačkou. Lidsky to bylo milé děvče a pro publikum 'princezna z Moravy'. Na tragédii se podepsala souhra nešťastných náhod, ale je to čítankový příklad, jak se na někom může podepsat bulvár. Je mi to moc líto i s ohledem na jejího syna Artura.“ 
  • Producent Vladimír Kočandrle: „K Ivetině tragickému osudu je těžké cokoli upřímného dodávat a nějak ho hodnotit. Žila nekončící vnitřní drama, plné přeludů, naděje i hrozeb. Sama v sobě prožívala věčný souboj křehkosti se všudypřítomným zlem, do kterého dávala nahlédnout svým posluchačům. Snad právě proto dokázala někdy být tak přesvědčivá.“
  • Zpěvák Karel Gott na svém Facebooku: „Milí příznivci, je to pár minut, co jsem se dozvěděl tu hroznou zprávu. Je to velká lidská tragédie, proto upouštím od jakýchkoli vzpomínek na Ivetu… Cokoli v tuto chvíli říct, je zcela zbytečné.“