Hornista Radek Baborák hraje k tanci

Praha - Doufám, že se s námi ocitnete v dobách minulých, v prostředí tančíren, nočních barů a kaváren, přeje posluchačům svého nového alba hornista Radek Baborák. V nahrávce Orquestrina se spolu se svým ansámblem a hosty inspiroval tanečními rytmy dvacátého století.

Svůj nejnovější projekt pojmenoval Baborák podle portugalského označení pro malý taneční „orchestřík“. Vybral pro něj skladby, které vycházejí z tance nebou jsou tancem v nejrůznější podobě inspirovány. „I notoricky známé skladby, jako Ravelovo Boléro, Faurého Pavana nebo tanga Astora Piazzoly, zazní v úplně jiných a nezvyklých úpravách. Takže skladbu, která je v originále pro flétnu a kytaru, najednou hraje čtrnáctičlenný soubor a má zase jinou šťávu a energii,“ podotkl.

Někdejší prvního hornistu české, mnichovské nebo berlínské filharmonie vedl k projektu zájem hrát vedle klasického hornového repertoáru také současnější skladby. Pro lesní roh si ale ty, které by se mu zamlouvaly, musel upravit, spolu se skladateli a aranžéry Františkem Šterbákem a Tomášem Illem. „Většina skladatelů na albu jsou autoři, kteří prožili skoro celé dvacáté století, takže je to hudba současná, ale určitě ne avantgardní,“ poznamenal Baborák k projektu.

Orquestrina vyšla sice na albu, ale podle Radka Baboráka je především koncertní záležitostí. Ansámbl už ho kromě pražského křtu představil také v sále Berlínské filharmonie.