Stojaté vody herního byznysu se opět začínají vířit

Los Angeles - Vývojáři IT ukazují v kalifornském Los Angeles budoucnost počítačového hraní. Hlavním tématem letošního veletrhu Electronic Entertainment Expo jsou totiž kromě nových her i nové systémy ovládání a po úspěchu filmu Avatar samozřejmě hraní ve 3D.

Výrobci herních konzolí své zákazníky vyzývají, aby při hraní zapojili i tělo. Microsoft i Sony totiž umožní hráčům ovládat hry pomocí pohybů a gest. Pokračují tak v trendu, který nastolila současná herní jednička Nintendo se svým modelem Wii.

Sony navíc v úterý prozradilo detaily svého systému Move, který se má na evropském trhu objevit během září. „Jednodušší ovládání výrazně zvýší chuť lidí hrát hry. Musí ale mít z hraní stejný pocit jako v reálu,“ uvedl
prezident Sony Entertainment US Jack Treton.

Microsoft pak jde ještě dál. Klasický ovladač totiž úplně odstranil a nahradil jej lidským tělem. Nový systém Kinect snímá hráčovy pohyby a mimiku speciální kamerou. „Kinect umožní hráčům chovat se ve hrách jako v reálném světě, tedy používat tělo a hlas,“ vysvětluje Kudo Tsunoda, kreativní ředitel projektu Kinect společnosti Microsoft.

Herní veletrh v Los Angeles (zdroj: ČT24)

Budoucnost 3D hraní

Nintendo se naopak vydalo jiným směrem. Novou šanci totiž vycítilo na scéně trojrozměrného hraní. Displej nové konzole DS 3D tak umožňuje sledovat videa i hry bez speciálních brýlí, které jsou nutné u 3D televizí nebo v kinech.

Herní scéna se tak po dvou letech poklesu začíná znovu rozjíždět. Její obrat se pohybuje kolem šedesáti miliard dolarů a po celém světě hraje počítačové hry 1,2 miliardy lidí. Podle zástupců vydavatelství Electronic Arts se ale ve hrách točí mnohem více peněz, protože nikdo nesleduje bazary a stahování nelegálních kopií.