Oděvní firmy neumějí prodávat, Styl a Kabo jim poradí, jak na to

Brno – Módní průmysl v poslední době zažívá nelehké časy, patří totiž mezi ty obory, které ekonomická krize postihla nejvíc. Právě dnes začínají v Brně veletrhy módy a textilu Styl a obuvi a koženého zboží Kabo. Firmám by měly mimo jiné poradit, jak své zboží lépe prosadit na trhu, právě s tím totiž podle odborníků mají největší problémy.

V rámci letošního ročníku Styl a Kabo se ve třech pavilonech brněnského výstaviště bude prezentovat 500 firem z 18 zemí světa, svým prodejcům budou nabízet zboží téměř od osmi set značek. „Všechny veletrhy jsou zrcadlem trhu a i ten náš poznamenala krize stejně jako všechny ostatní veletrhy módy v Evropě i ve světě,“ přiznává ředitelka obou veletrhů Gabriela Vargová.

Celá řada českých výrobců teď zápasí s malým odbytem. Podle Vargové přitom za jejich problémy stojí jeden společný jmenovatel. Je jím neschopnost prodat své výrobky obchodníkům. Jedná se přitom často o velice kvalitní zboží, zejména ve srovnání s asijskou konkurencí. „Souvisí to s možností těch lidí jako takových, jak jsou schopní, jaké mají znalosti, jaké mají rétorické schopnosti a samozřejmě i vědomosti z oblasti marketingu a schopnost zaujmout druhou stranu. To je v některých případech opravdu to úskalí, proč se výrobek nepodaří prodat,“ popisuje Gabriela Vargová.

Pomoct mají podnikatelský inkubátor i Liběna Rochová

Právě rozvoj marketingu firem v oděvním průmyslu bude hrát důležitou roli na letošních veletrzích Styl a Kabo. Kromě podnikatelského inkubátoru, který díky přispění ministerstva průmyslu a obchodu a obuvnické asociace umožnil účast několika malým firmám na veletrhu, se jako novinka představí i speciální tvůrčí dílna, kde budou podniky za přispění návrhářky Liběny Rochové přímo na veletrhu vytvářet novou podobu svých kolekcí.

S marketingem budou textilním firmám radit i odborníci z agentury Marco BBN. „Není to pouze o penězích, ale celkově o schopnosti firem praktikovat marketingové postupy. V současné době se situace na trhu mění a se snižujícími se výdaji je potřeba hledat nové cesty, jakým způsobem v marketingu uspět,“ dodává ředitel reklamní agentury Pavel Marek.

Ani letošní ročník veletrhů Styl a Kabo není určen pro veřejnost. Letos akcentuje hlavně nadměrné velikosti. V Česku se totiž rozšiřuje počet lidí s nadváhou a ti tvoří početné potenciální odbytiště.