„Inovuj, nebo zemřeš“ – to bylo heslo firem

Praha – Pod heslem „Inovuj, nebo zemřeš“ již po čtrnácté ocenila Asociace inovačního podnikání firmy, které hledají nové cesty ve svém oboru. Letošními vítězi jsou dvě společnosti. Jedna vyrábí izolační materiály a druhá podniká ve strojírenství. Vymyslet nový produkt je jedna věc, ale skutečně ho vyrobit a prodat je podle odborníků problém. A právě pro firmy, které to dokázaly, hlasovala porota. Asociace inovačního podnikání doufá, že podobných firem bude přibývat.

Obě firmy podnikají v odvětvích, která výrazně ovlivnil hospodářský propad. Přesto nemusely propustit jediného zaměstnance. Jedna z firem vyvinula nový obráběcí stroj, který umí frézovat velké dílce až v pěti osách. „Zákazníkovi jsme ušetřili produktivitu, časy pro obrábění a přesnost,“ říká majitel firmy Strojírna Tyc Jaroslav Tyc. „Pro mě je důležité, že ten vývoj a inovaci jsme udělali. A řekl bych, že dnes máme práci do poloviny příštího roku, přijali jsme pět lidí,“ dodává Tyc.

Druhá společnost vyrábí ekologické izolace ze skelných vláken. „Izolace je z přírodních surovin, navíc obsahuje 80 procent recyklovaných střepů a samotné pojivo je také na přírodní bázi,“ vysvětluje manažerka marketingu Knauf Insulation Pavla Macháčková. A dodává, že v současné době ani nestačí přijímat objednávky.

Reportáž Michala Keborta (zdroj: ČT24)