Dopraváci budou s krizovým štábem opět jednat v pátek ráno

Praha – Zástupci odborových organizací pražského dopravního podniku budou v jednáních s krizovým štábem pokračovat v pátek ráno od 9:00, jak dnes řekl Petr Pulec z Odborového svazu pražských dopraváků. Ještě před několika hodinami se zdálo, že by hrozba stávky pražských dopraváků mohla být brzy zažehnána. Diskuse odborářů dopravního podniku o výsledcích dnešního jednání ale přinesla nečekaný zvrat. Odboráři oznámili, že jim v zápisu z dnešního jednání chybí garance, že hlavní město a vedení dopravního podniku splní jejich požadavky, tedy zejména že dojde k dofinancování podniku a že skončí propouštění. Stávka v pražské MHD tak stále hrozí, podle vyjádření odborářů by mohla být vyhlášena už v pátek.

„Na ranním zasedání nám pan primátor Pavel Bém poskytl záruky ústně, a pohnuli jsme se tak o velký kus dopředu. Když nám přišel z ranního jednání zápis, záruky tam nebyly definovány. Takže nyní píšeme stanovisko k tomuto zápisu a vyzveme opět pana primátora, aby se s námi spolu s krizovým štábem znovu sešel a vzal si s sebou magistrátní razítko,“ řekl Pulec.

Své stanovisko měli odboráři ještě během večera sepsat a poté odeslat krizovému štábu. V případě, že ale krizový štáb nepřistoupí na jejich podmínky, jsou připraveni vyhlásit ihned z hodiny na hodinu stávku. Zástupci města byli po ranním jednání optimističtí, podle nich byl kompromis blíže než vyhlášení stávky. Také podle odborářů bylo jednání obou stran vedeno konstruktivně. „Vnímali jsme posun, z jejich strany byla vidět vstřícnost. Z mého pohledu bylo 90 až 95 procent problematiky vyřešeno,“ uvedl radní Radovan Šteiner (ODS).

Vstup Štěpánky Martanové (zdroj: ČT24)

Stávkový výbor složený z odborářů dopravního podniku požaduje po krizovém štábu splnění celkem sedmi bodů. Během dnešního jednání se s krizovým štábem shodli na tom, že je třeba dofinancovat dopravní podnik a že je třeba zachovat standard městské hromadné dopravy. Spory naopak stále panují ohledně využití outsourcingu v podniku. Zatímco odbory chtějí rozšiřování jeho využívání zastavit, vedení podniku a zástupci pražského magistrátu trvají na tom, že je mnohem levnější než zaměstnávat vlastní tým pracovníků například na opravy tramvají a autobusů.