Spotřebitelská důvěra v Německu výrazně narostla

Berlín - Spotřebitelská důvěra v Německu v říjnu dosáhne maxima za posledních šestnáct měsíců. Děje se tak díky rostoucímu přesvědčení, že ekonomika se již odrazila ode dna. Vyplývá to z předstihového indexu důvěry, který sestavuje výzkumná společnost GfK na základě průzkumu mezi německými spotřebiteli. Hodnota indexu pro říjen stoupla na 4,3 bodu ze zářijových 3,8 bodu. Dostala se tak na nejvyšší úroveň od loňského června. Analytici přitom podle průzkumu agentury Reuters očekávali mírnější nárůst na 3,9 bodu.

„Představy spotřebitelů jsou zjevně stále více utvářeny na základě zjištění, že to nejhorší je za nimi a že se nyní mohou dívat do budoucnosti s větším optimismem,“ uvedl institut.

Nálada se nyní zlepšuje rovněž v německém podnikatelském sektoru. Index institutu Ifo, který sleduje podnikatelské klima v Německu, v září vystoupil na 91,3 bodu. Dostal se tak nejvýše za poslední rok.

Německá ekonomika, která je největší v Evropě, ve druhém čtvrtletí stoupla proti předchozím třem měsícům o 0,3 procenta. Vymanila se tak z recese, ve které strávila celý rok.

Vydáno pod