Cadbury odmítá sňatek s Kraftem

Londýn – Britský výrobce cukrovinek Cadbury, jehož výrobky míří i na český trh, odmítl nabídku na spojení s americkým potravinářským gigantem Kraft. V dopise, který zaslal prezident Cadbury Roger Carr generální ředitelce Kraftu Irene Rosenfeldové, tvrdí, že nabídka je pro Cadbury nezajímavá a počítá se začleněním britského výrobce do modelu pomalého růstu, jenž funguje v Kraftu.

Kraft minulý týden nabídl za převzetí svého britského rivala 16,7 miliardy dolarů. Carr ale varoval, že návrh přináší akcionářům Cadbury nejistou hodnotu. „Návrh nerespektuje současnou hodnotu Cadbury jako samostatné firmy, její růstový potenciál ani možný synergický efekt plynoucí ze spojení,“ vysvětlil Carr v dopise.

Nabídka na převzetí Cadbury vedla k propadu kurzu akcií Kraftu. V pátek uzavíraly o 7 procent níže. Důvod propadu odborníci vidí v tom, že investoři očekávají zvýšení nabídky pro Cadbury.

Společnost Cadbury zastřešuje hned několik značek. Čeští spotřebitelé si z jejího širokého portfolia mohou koupit například bonbony Halls, mléčné karamely Choclairs či čokolády Dairy Milk. Americký gigant Kraft v Česku prodává mimo jiné kávu Jacobs či čokolády Toblerone.