Letní slevy budou větší než loni

Praha - Různobarevné cedulky lákající na slevy se poslední dobou opět začaly objevovat v nákupních centrech. Obchodníci začali vábit na výprodeje. Letos ale nevydělávají tolik jako dříve. V dubnu jejich tržby v porovnání s loňskem klesly o dvě procenta. Reklamní masáž však nemá podle nich s propadem tržeb nic společného, jde prý o tradici.


„Nehledejte za tím nic zvláštního, potřebovali jsme jen vyčistit sklady před nadcházející sezonou,“ vysvětlil vedoucí prodejny Gigasport Pavel Přichystal. Ceny již nyní padají o desítky procent. Levnější jsou sportovní potřeby, venkovní nábytek, ale hlavně oblečení a obuv.

Zdeněk Skála, analytik společnosti Incoma Research v ČT24:

„Není to souvislost s ekonomickou krizí, ze slev a vůbec nízkých cen se stal standardní marketingový nástroj, v podstatě je to trend, který by pokračoval úplně stejně jako by žádná krize nebyla.“

„Klesající poptávka vyvolá reakci obchodníků, ti budou zlevňovat dříve a výrazněji tak, aby alespoň přilákali o něco více zákazníků, než by jinak do obchodů přišlo,“ nastínil strategii obchodů analytik firmy Patria David Marek. „Určitě se rozšíří jak rozsah slev, co se týče sortimentu, tak jejich velikost a případně i načasování,“ dodal Marek.

Jestli budou ceny v dalších týdnech padat ještě razantněji, nechtějí zatím obchodníci prozradit. Výprodeje naplno propuknou na přelomu června a července. V některých obchodech vydrží až do konce srpna.