Prvními zájemci o ČSA Unimex s Travel Servicem

Praha - Do výběrového řízení na koupi 91,5procentního podílu státu v Českých aeroliniích se dnes přihlásilo konsorcium firem Unimex Group a Travel Service. Uchazečů však bude ještě více. Oficiálně zájem projevil ruský Aeroflot a francouzsko-nizozemský konglomerát Air France-KLM. Svůj zájem potvrdila také skupina Odien Group, která zároveň České televizi potvrdila, že má investice i v jiných aerolinkách.

„Přihlášku jsme podali dnes v pátek odpoledne. Do soutěže půjdeme jako konsorcium Travel Service a Unimex Group. A to v poměru 49:51,“ oznámila dnes tisková mluvčí společnosti Travel Service Vlaďka Dufková.

Holding Unimex Group ovládá podnikatel Jiří Šimáně. Firma má zároveň podíl v tuzemském charterovém leteckém dopravci Travel Service, kde spolu se zakladatelem Romanem Vikem ovládá třetinu akcií. Holding ovládá také například provozovatele hobbymarketů OBI. Majoritu v Travel Service drží Icelandair Group. Kromě charterových letů provozuje firma také pravidelné nízkorozpočtové linky pod značkou Smart Wings. Společnost loni hospodařila s čistým ziskem přes 155 milionů korun.

Odien Group je majetkově propojena s Delta Airlines

Odien Group, za kterou stojí turecko-americký kapitál a která v Česku vlastní například cestovní kancelář Čedok, je finančně propojena s americkou leteckou společností Delta Airlines. Vůbec poprvé to firma přiznala jen pár dní před závěrečným termínem pro podání přihlášek do soutěže. Ten vyprší v pondělí ve dvanáct hodin.

Marketingový ředitel Odien Group Tomáš Brejcha:

„Můžu potvrdit, že majetkově propojené společnosti se skupinou Odien mají investice v Delta Airlines a Northwest Airlines.“

Většina firem se přihlásí až před koncem podávání přihlášek

Ministerstvo financí průběh přihlašování nekomentuje. „Počet přihlášek nebudeme komentovat, už jen proto, že praxe je taková, že většina firem se přihlásí až těsně před vypršením termínu,“ řekl tiskový mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob.

Největším favoritem privatizace byl v posledních týdnech ruský Aeroflot. Ten však potřebuje k účasti v tendru partnera z Evropské unie. Vedle něj či Air France-KLM se jako o možném zájemci o ČSA spekuluje také o členských firmách aliance SkyTeam, kam patří i sama privatizovaná firma. V alianci jsou mimo jiné Korean Air a China Southern.

Hlavním kritériem privatizace má být nabídnutá cena. Odhadovaný výnos se pak pohybuje kolem 4,5 miliardy korun. Vítěz by měl být znám do letošního září.

Vydáno pod