ČSA uzavře dohodu se stuttgartským letištěm. Vznikne zde nový uzel

Praha – České aerolinie vytvoří v německém Stuttgartu v polovině května přepravní uzel do řady dalších evropských měst. Přes Stuttgart tak budou stroje ČSA létat do Ženevy, Marseille nebo italské Boloni. Návazné destinace mají sloužit hlavně lokálním cestujícím mezi Německem, Švýcarskem, Itálií a Francii. S cestujícími z Česka dopravce počítá především na spojení mezi Prahou a Stuttgartem.

Sankce a ČSA: Ztráty a změna linek (zdroj: ČT24)

Celou trasu by mělo zvládnout jedno vrtulové letadlo, které ráno odletí z Prahy do Stuttgartu a poté střídavě do zmíněných měst. Přenocuje v Marseille a zpátky se bude druhý den vracet přes Ženevu a Stuttgart do Prahy.

Celkem budou ČSA v letním letovém řádu létat do 48 destinací ve 24 zemích. Zřetelný je přesun linek z východní Evropy a zejména Ruska na západ. Loni totiž dopravce podle mluvčího Jiřího Tótha zaznamenal pětinový pokles cestujících z Ruska a 60procentní pokles poptávky na linkách z Ukrajiny. Kvůli situaci v regionu proto o rok odložil otevření dvojice dříve ohlášených spojení do Kaliningradu a Kazaně a rovněž sezonních linek do Ufy a Permu. 

Letiště ve Stuttgartu
Zdroj: ČT24/ČTK/Ullstein

Od 25. února dopravce snížil počet tarifních kategorií ze současných pěti na tři. Nově budou letenky kvůli zjednodušení ceníků pouze v kategorii standard, flexi a businness, oznámil dopravce. Změnou prošly i podmínky pro bezplatnou přepravu zavazadel. Nově budou zavazadla do 23 kilogramů bezplatná pouze pro členy věrnostního programu OK plus. Pro ostatní cestující budou bezplatná zavazadla do 15 kilogramů. 

ČSA prodělaly v roce 2013 téměř miliardu korun. Majoritním vlastníkem je dosud stát, to se má ale změnit v souvislosti s převodem 34procentního podílu akcií ČSA ze státního Českého Aeroholdingu na privátní Travel Service. Společnost v letní sezoně počítá s provozem celkem 17 letounů. Hlavní část flotily tvoří devět letadel Airbus A319, dále provozují jeden dálkový A330 a sedm vrtulových ATR.

Vydáno pod