Pivo zůstává v oblibě. Čeští pivaři loni týdně vypili o půllitr víc

Čeští pivaři loni týdně vypili meziročně zhruba o jedno velké pivo více. Týdenní spotřeba se tak u nich zvýšila na 8,8 velkých piv. Ženy loni týdně vypily 2,3 půllitru, což byl jen mírný narůst oproti roku 2016. Vyplývá to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), který komentoval sociolog Jiří Vinopal.

O procentní bod se snížil podíl mužů, kteří deklarují, že pivo pijí – na 87 procent. Zvýšila se však frekvence i množství vypitého piva. Sociolog Vinopal upozornil, že v minulosti mohl hovořit o tom, že ubývá nejsilnějších pijáků, kteří pijí více než dvě piva denně. Loni však podle něj nastal zlom a tato skupina se opět začala zvětšovat. Mezi pijáky piva jich byla pětina.

Množství vypitého piva se snižuje se zvyšujícím se vzděláním pivařů. Například vysokoškoláci pijí dlouhodobě kolem šesti piv týdně.

Věrnost značce vs. zkoušení neznámého piva (rok 2017)
Zdroj: CVVM

Podíl žen, které loni pily pivo, se meziročně zvýšil o dva procentní body na 59 procent. To podle Vinopala odpovídá dlouhodobému trendu, tři z pěti žen si pivo dají.

Mezi konzumentkami piva také nejvíce pijí dámy, které dosáhly základního vzdělání, následují ty se středoškolským bez maturity. Oproti mužům ale pijí ženy s vysokoškolským vzděláním více než ty s maturitou.

„Nadále platí, že kromě mužů a žen se další sociodemografické skupiny v počtu dní nijak vzájemně neodlišují,“ dodal Vinopal o frekvenci pití. Průměrný počet dnů v týdnu, ve kterých si konzumenti dají pivo, se pohybuje nad hranicí tří a půl dne u mužů a nad hranicí jednoho a půl dne u žen.

  • V průzkumu provedeném ve dnech 4.–14. září 2017 odpovídalo 933 lidí ve věku 18 a více let. Kvótní výběr zohledňuje kraj, velikost místa bydliště, pohlaví, věk a vzdělání. Sběr dat probíhal ve formě osobního rozhovoru tazatele s respondentem.