Alza.cz v rozletu. Předloni vydělala víc než Tesco nebo Albert

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz v roce 2016 vykázal zisk 644 milionů korun, meziročně o 13 procent víc. Společnost tak vydělala víc než například obchodní řetězce Tesco, Albert či Billa. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

E-shop Alza.cz již dříve uvedl, že předloni zvýšil tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun bez DPH. Za rok 2017 očekává překonání hranice 20 miliard korun.

Alza si chce i do budoucna udržet růst a dál rozvíjet expanzi v EU. Mezi cíle, které zpráva zmiňuje, patří mimo jiné rozšíření sítě poboček, hledání dalších možností expanze či investice do logistických technologií.

Prodejny bez prodavačů

Alza.cz otevřela tento týden v Praze u stanice metra Flora prodejnu bez prodavačů, se samoobslužnými boxy. Podobné obchody plánuje firma otevřít na jaře u stanic metra Můstek a Budějovická. Obchod obslouží až tisíc zákazníků za den.

Prodejna se samoobslužnými boxy
Zdroj: Tomáš Medek/ČTK

Alza.cz prodává na 26 trzích EU, má 734 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru. Mezi největší internetové obchody v Česku patří dále Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz.