Škoda Auto zvedla tržby o 22 procent, vyplácí se jí ofenzíva SUV

Tržby mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně zvedly o 22 procent na 12,3 miliardy eur (asi 315,5 miliardy korun). O 3,6 procenta se za devět měsíců meziročně zvedly také dodávky automobilů, kterých firma dodala 871 tisíc.

Škoda Kodiaq
Zdroj: ČTK/AP Autor: Michel Euler

Provozní výsledek se ke konci září meziročně zvýšil o 28,3 procenta na 1,2 miliardy eur (asi 31 miliard korun), loni činil za prvních devět měsíců 940 milionů eur (asi 24,1 miliardy Kč). Tržby pak za první tři čtvrtletí loňského roku činily 10,1 miliardy eur (asi 259 miliard Kč).

Do konce září bylo zákazníkům dodáno již 61 600 vozů Kodiaq. Od října je oficiálně v prodeji také nové SUV Karoq, na které automobilka ještě před zahájením prodeje přijala přes 3500 předobjednávek.

Bernhard Maier

Bernhard Maier

předseda představenstva Škoda Auto

„Ofenziva SUV se nyní začíná naplno projevovat. Kodiaq je zákazníky výborně přijímán. Nyní přihazujeme další trumf v podobě menšího bratra, modelu Škoda Karoq.“

Bernhard Maier

předseda představenstva Škoda Auto

Ukazatele loňských prvních devíti měsíců překonala Škoda také v případě rentability tržeb, která letos za tři čtvrtletí činila 9,8 procenta, zatímco loni 9,3 procenta.

V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům třetí rok po sobě přes milion vozů (celosvětově 1 127 700).