Firmy ustupují, začaly odstraňovat své nelegální billboardy. Zatím však jen několik kusů

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní poutače, na něž je ve výzvě upozornilo ministerstvo dopravy. Uvedl to mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáš Váňa. Zatím se to však týká jen několika prvních kusů ze zhruba tří tisícovek billboardů. 

Odstraňování billboardu na dálnici D1 u Humpolce
Zdroj: ČTK

Silničáři začali na základě výzev ministerstva dopravy odstraňovat nelegálně stojící reklamní poutače v ochranném pásmu dálnic začátkem minulého týdne. Zatím podle svazu provozovatelé dostali zhruba 14 výzev k odstranění konkrétních zařízení. O podobě odstraňování zbylých poutačů chtějí s úřadem dále jednat.

„Vytvoříme harmonogram podle kterého ty plochy odstraníme,“ uvedl Váňa.

Zdůraznil přitom, že aktuální dohoda se týká pouze prvních několika kusů z odhadovaných asi 3000 poutačů, které podle novely zákona stojí v okolí dálnic a silnic první třídy nelegálně. S dohodou podle Váni souhlasí oba největší provozovatelé těchto zařízení, Czech Outdoor a ACE Media.

Majitelé billboardů oblepili reklamní plochy u českých dálnic vlajkami
Zdroj: ČTK
Autor: Martin Štěrba

Doposud provozovatelé billboardů odmítali zařízení v ochranném pásmu dálnic a silnic odstraňovat. Czech Outdoor na nich například nahradila reklamní sdělení českou vlajkou s tím, že v takovémto případě na ně není možné pohlížet jako na reklamní poutače. Takovýto postup ale ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že tato zařízení byla povolená právě jako nosiče reklamního obsahu.

Důvodem změny názoru je podle Váni způsob, jakým silničáři začali sami billboardy odstraňovat. Raději je tak sami demontují šetrněji, dodal mluvčí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v září u dálnice D1 napočítalo 478 nelegálně stojících reklamních poutačů. Číslo odpovídalo počtu konstrukcí reklamních poutačů. Množství reklamních ploch je ale vyšší, zejména větší konstrukce nesou více ploch pro vylepení inzerce, uvedl tehdy mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Majitele reklamních ploch pak v následujících dnech úřady vyzývaly k jejich odstranění.

Celkem má podle odhadů od dálnic a silnic první třídy zmizet asi tři tisíce reklamních poutačů z celkového počtu zhruba 25 tisíc.