VW se přizpůsobí digitálnímu věku. Prodej nabídne na webu a omezí distribuční síť

Automobilka Volkswagen omezí distribuční síť a zavede internetový prodej. Firma tak reaguje na změnu spotřebitelského chování v digitálním věku. Agentuře Reuters to řekl člen představenstva značky VW zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann.

Cílem je zvýšit ziskovost a efektivitu současné evropské distribuční sítě společnosti, která čítá tři tisíce poboček, v průměru o deset procent. Průměrný výnos z jednoho distribučního místa by firma ráda zdvojnásobila na dvě procenta ze současného jednoho procenta, řekl Stackmann.

Bližší podrobnosti o rozsahu plánovaných úspor a počtu zavíraných poboček v rámci „nového prodejního modelu“ nesdělil. Součástí skupiny Volkswagen je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Prodeje rostou značce Volkswagen i Škoda

Poslední čísla prodejů nesvědčí o poklesu zájmu ze strany zákazníků. Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v září meziročně zvýšil o osm procent na rekordních 593 700 vozů. Za první tři čtvrtletí letošního roku prodej volkswagenů vzrostl o tři procenta na téměř 4,5 milionu vozů. K zářijovému růstu prodeje přispěla silná poptávka v Číně a na americkém kontinentě.

Silné výsledky přineslo září i Škodě Auto, která zaznamenala nejlepší měsíční výsledek v historii. K růstu přispívá prodej SUV Kodiaq, nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Prodej rostl v zemích západní Evropy téměř o šest procent a v zemích východní Evropy i Rusku o desítky procent. Naopak na světově největším trhu Škody, v Číně, prodej mírně klesl.

Pokles prodeje v Číně společnost očekávala, byl podle ní způsoben zejména modernizacemi modelů Octavia a Rapid. Zatímco loni v září bylo do Číny dodáno 32 tisíc vozů, letos to bylo 30 600 aut. Automobilka předpokládá, že se odbyt ke konci roku opět vrátí do normálu.