Dalšími účastníky tendru na mýto jsou německá a maďarská společnost

Účast ve výběrovém řízení na správu českého mýtného systému po roce 2019 v pátek potvrdily německá T-Systems International, která je součástí německé telekomunikační společnosti Deutsche Telekom, a maďarský výběrčí mýta, společnost National Toll Payment Services. Ta nabídku do tendru podala s partnerskou i-Cell Mobilsoft a tuzemským výrobcem dopravních systémů, společností Eltodo. 

Nabídku na desetiletou správu mýtného systému po roce 2019 podali čtyři uchazeči. V pořadu 20 minut Radiožurnálu to ve čtvrtek řekl ministr dopravy Dan Ťok (nestr. za ANO) a později to potvrdil i v pořadu Devadesátka ČT24. Jména zájemců zveřejnit nechtěl. Pracovníci ministerstva dopravy otevřeli ve čtvrtek ve 14 hodin obálky s přihláškami do tendru.

Kromě firmy T-Systems International se k účasti dosud přihlásil dosavadní správce systému, společnost Kapsch a slovenský výběrčí Skytoll, který do tendru jde spolu se společností CzechToll ze skupiny PPF.

Ministerstvo dopravy oficiálně jména účastníků zveřejnit odmítlo, uvedlo jen, že má na téměř 30miliardový tendr čtyři zájemce.

 

Ministerstvo soutěž na nového správce systému označuje za technologicky neutrální, požaduje ale, aby zvolená technologie byla kompatibilní se systémy užívanými v EU. V současnosti se v Česku využívá mikrovlnná technologie, využívající k zaznamenání průjezdů kamionů a autobusů mýtné brány. Tímto způsobem se mýtné v Česku vybírá od roku 2007.

Za více než deset let se z mýtného získalo zhruba 83 miliard korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovensko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.