Automobilová skupina PSA ztrácí pozici v Číně i v Evropě, pomohl jí Írán

Francouzská automobilová skupina PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila celosvětový odbyt o 2,3 procenta na 1,58 milionu aut. Pomohl jí formální návrat na íránský trh, prodej v Evropě se naopak snížil a v poklesu pokračoval také odbyt v Číně. Informovala o tom agentura Reuters.

Výrobní linka PSA Peugeot Citroën
Zdroj: ČTK Autor: Koller Jan

Výrobce vozů Peugeot, Citroen a DS, který se před nedávnem dohodl s americkou General Motors na převzetí automobilky Opel, v prvním pololetí loňského roku prodal 1,54 milionu aut.

Potíže se prohloubily v Číně, kde prodej spadl o 49 procent na 152 380 automobilů. Nejhůře si tam vedla značka Citroën, jejíž odbyt se propadl o 63 procent.

„Na ostatních trzích naši síť restrukturalizujeme a globální prodej značky Citroën stoupá.“

Linda Jacksonová

představitelka firmy PSA Peugeot Citroën

Skupině PSA se ale nedaří ani v Evropě, což je pro ni domácí trh a také největší odbytiště. Prodej v pololetí klesl o 1,9 procenta na 1,04 milionu vozů. Na evropském trhu si nejhůře vedla značka DS, jejíž odbyt se propadl o 45 procent.

Světlým bodem je návrat na íránský trh, díky němuž se prodej v oblasti Blízkého východu a Afriky v prvním pololetí ztrojnásobil na 277 971 vozů. Mimo tento region odbyt PSA o 11 procent klesl.