Škoda má zatím řešení pro 300 tisíc aut z dieselgate

Škoda Auto dosud přišla s řešením pro opravu 300 tisíc vozů z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou dieselgate týkající se motorů způsobilých obcházet měření emisí. Třetina aut již prošla úpravou softwaru řídicí jednotky v servisu, upřesnil předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda zatím vyřešila obcházení emisí u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti. „Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI,“ dodal Maier.

Skandál vypukl v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě. V Česku se problém týká asi 165 tisíců vozů všech koncernových značek.

Škoda zároveň potvrdila, že bude své vozy s benzinovými motory TSI od příštího roku vybavovat filtry pevných částic, které dosud dodávala jen do turbodieselů.

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho očekávaný návrat na evropský dluhopisový trh. Informovala o tom agentura Reuters. Upozornila, že Volkswagen otestuje zájem investorů o své dluhopisy poprvé od září 2015, kdy vypuknul skandál kolem manipulace s testy emisí.

Na finančních trzích se spekulovalo, že Volkswagen by prodejem dluhopisů mohl získat až deset miliard eur (270 miliard Kč). Podle informací agentury Reuters by však měla hodnota nové emise činit pouze čtyři až pět miliard eur (108 až 135 miliard Kč). Automobilka Volkswagen před vypuknutím skandálu patřila k nejčastějším vydavatelům firemních dluhopisů v Evropě.

Volkswagen rovněž letos plánuje návrat na americký dluhopisový trh, řekl investorům správce firemní pokladny Jörg Boche. Zároveň investory varoval, že lze čekat ještě dozvuky emisního skandálu. Investoři nicméně předpokládají, že poptávka po nových dluhopisech Volkswagenu bude kvůli dlouhému výpadku vysoká.