Pošťáci by od poloviny roku měli přijímat i platební karty

Česká pošta letos v pololetí vybaví své doručovatele mobilními zařízeními, která umožní platbu kartou a využití elektronického podpisu. Zároveň podnik nyní neplánuje další zdražování, určité úpravy ale provádí u doručování pneumatik a některých prémiových služeb, řekl generální ředitel Martin Elkán.

Poštovní doručovatelé budou nově vybaveni terminály PDA, které umožní platbu kartou pro všechny bankovní instituce. Dosud přijímali jen hotovost. Pošťáci tak mají následovat kamenné pobočky, které od září 2015 Česká pošta začala postupně vybavovat platebními terminály, jejichž prostřednictvím lze hradit vybrané služby a produkty platebními kartami VISA a MasterCard.

Pošta na začátku roku zdražila posílání doporučených balíčků o desetikorunu, loni například podražila známka na dopisy z 13 na 16 korun. „Letos žádné zdražení dopisů nechystáme. Musíme ale udržovat nákladově orientované ceny, a pokud zdražuje nafta a další vstupy, ceny se musí zvýšit. Přesto stále platí, že jsme jedni z nejlevnějších v Evropě,“ uvedl ředitel Martin Elkán.

Zvýšení cen se ale podle Elkána nevyhne například doručování pneumatik. „Nám to komplikuje další služby, proto doručování pneumatik výrazně zdraží zejména smluvním zákazníkům. Nebudeme také doručovat čtyři pneumatiky v rámci jedné zásilky, ale pouze dvě,“ dodal.

Po vyhodnocení pilotního provozu chce podnik rozšířit odpolední a večerní doručování domácnostem z krajských měst i na okresní města. Chystá také zprostředkování nákupu v internetových obchodech, nové obalové sady pro balíkové zásilky nebo zkvalitnění snímků v rámci Pohlednice Online.

Spolupráce s ČSOB a další partnerské pobočky

Do konce prvního čtvrtletí chce pošta podepsat dohodu o spolupráci při poskytování finančních služeb na pobočkách s ČSOB po roce 2017. ČSOB je bankovním partnerem pošty i nyní. „V současnosti vyjednáváme parametry smlouvy. Chceme, aby se výrazně zjednodušila komunikace zaměstnanců na poštách. Bude to spočívat hlavně v tom, že budeme mít jednoho partnera pro nabídku všech finančních produktů. Rozšíříme také počet specializovaných míst s nabídkou finančních služeb a chceme se podílet na tvorbě jejich portfolia,“ podotkl.

Letos bude pokračovat převádění pošt na partnerské subjekty, tedy obce nebo obchodníky. Loni pošta uzavřela 204 smluv a celkový počet Pošt Partner vzrostl k únoru 2017 na 273. Letos by to mělo být dalších 210 smluv na partnery. Pro své kmenové pošty podnik připravil certifikaci „Přátelská pošta“, kterou chce označovat pobočky, které budou plnit parametry v oblasti vzhledu, nabízených služeb i přístupu personálu.