Provoz na českém nebi loni zhoustl. Nejrušnější byl 30. červenec: 3018 startů a přistání

V českém vzdušném prostoru bylo loni opět rušněji, celkový počet pohybů (startů a přistání) činil téměř 837 tisic, což znamenalo meziroční růst o sedm procent. V porovnání s dobou před čtrnácti lety se však provoz již zdvojnásobil, růst je dlouhodobý. Největšími zákazniky státního podniku Řízení letového provozu (ŘLP) byly loni společnosti Lufthansa, následovaná Emirates a Turkish Airlines. 

Pohled z řídicí věže Letiště Václava Havla v Praze (po rekonstrukci v roce 2011)
Zdroj: ČTK Autor: Stanislav Zbyněk

Výsledky potvrdily výbornou kondici mezinárodní letecké dopravy a dlouhodobou atraktivitu českého vzdušného prostoru pro letecké dopravce, uvedlo ŘLP v tiskové zprávě. K zájmu zákazníků přispívá i to, že státní podnik nezvýšil od roku 2009 ceny za své služby. 

ŘLP dále sdělilo, že „průměrné hodnota zpoždění v roce 2016 činila 0,01 minuty na provedený let, což je výrazně pod hodnotou 0,09 minuty na provedený let, kterou pro český vzdušný prostor stanovuje v rámci výkonnostního plánování Evropská komise“.

Výrazné oživení letecké dopravy pokračovalo na pražském Letišti Václava Havla, kde byl loni nejrušnější provoz od roku 2011. Celkový počet pohybů (startů a přistání) vzrostl meziročně o 6,4 procenta na 136 419.

Státní podnik Řízení letového provozu České republiky vznikl 1. ledna 1995. Poskytuje veřejné letecké služby uživatelům vzdušného prostoru České republiky a na letištích Praha-Ruzyně, Brno-Tuřany, Ostrava-Mošnov a Karlovy Vary. Na letecký provoz v Česku dohlíží v současné době 232 dispečerů, jejich počet je dlouhodobě zhruba stejný.