Mezi prémiovými značkami aut v Česku loni dominoval Mercedes

Nejprodávanější prémiovou značkou v Česku se v roce 2016 stal Mercedes-Benz, který odsunul na druhé místo BMW a na třetí Audi. Mercedes zvýšil prodej o 56 procent na 7518 osobních aut, což je o tisíc vozů více, než vykázal jeho nejbližší konkurent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Mercedes-Benz se na vrchol vrátil po devíti letech. „Rozšiřující se nabídku modelů doplnil Mercedes v minulých letech o progresivní design, aplikaci nových technologií a současně zachoval tradiční hodnoty značky. Díky tomu nachází cestu ke stále většímu počtu zákazníků. Velkému zájmu se v minulém roce těšily kompaktní modely A, B, GLA a CLA,“ podotkl mluvčí Mercedesu v České republice Jan Kuhn.

Druhá BMW, která dominovala v předchozích čtyřech letech, rostla jako jediná z velké trojky pomaleji než celý trh. Zvýšila odbyt o 9,6 procenta na 6452 vozů. Třetí Audi rostla o 26,7 procenta na 6361 prodaných vozů.

Prémiovým značkám se nejvíce dařilo ve stále populárnějším segmentu sportovně užitkových vozů SUV. BMW a Audi prodaly v této třídě téměř polovinu všech aut, Mercedes pak asi 30 procent.

„Mercedes-Benz má aktuálně velmi širokou, atraktivní a hlavně moderní modelovou paletu, což platí zejména pro Mercedes-Benz třídy E, který je po technologické stránce vlajkovou lodí celé značky. Když k tomu přidáme i zajímavou cenovou politiku, která v některých ohledech přidělává prémiové konkurenci vrásky, je recept úspěchu Mercedesu na našem trhu na světě,“ řekl ČTK motoristický odborník ze serveru autoblogger.cz Jan Blažek.

Automobilce se daří i ve světě

Značka Mercedes překonala BMW i v celosvětovém měřítku a to poprvé za více než deset let. Celosvětový prodej vozů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu. Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz a Mini.

Loni se na českém trhu dařilo i luxusním značkám. Bentley zvýšil odbyt o 138 procent na 38 prodaných aut a Rolls-Royce o 31 procent na 17 vozů. Ferrari prodej mírně klesl o dva vozy na 58 aut, Maserati naopak posílilo o 30 procent na 82 vozů. Porsche zvýšilo prodej o 3,5 procenta na 356 aut.