Škoda i Volkswagen hlásí rekordní prodeje. Koncern se navíc zřejmě stal světovou jedničkou

Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici. Dařilo se i německému koncernu Volkswagen, pod který patří. Ten loni navzdory emisnímu skandálu zvýšil prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.

Na probíhajícím autosalonu v Detroitu VW představil mj. SUV Atlas
Zdroj: ČTK/Imago stock

Na nejsilnějším trhu značky v Číně mladoboleslavská automobilka zvýšila dodávky o 12,6 procenta na 317 100 vozů. V západní Evropě jí vzrostl odbyt o 5,7 procenta na 455 200 aut. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila prodej o 4,1 procenta na 165 200 aut, a posílila tak pozici nejsilnější zahraniční značky.

Ve střední Evropě dodávky zákazníkům stouply o 6,8 procenta na 183 800 vozů. Prodeje značky na českém trhu se zvýšily o 3,5 procenta na 88 tisíc vozů. Ve východní Evropě firma prodala 35 100 vozů, meziročně o 7,2 procenta více. V Rusku vzrostl prodej o 0,7 procenta, firma tam dodala zákazníkům 55 400 vozů.

V samotném prosinci pak firma zvýšila prodej o 5,7 procenta na 91 500 aut, což byl dosud nejlepší výsledek za tento měsíc v historii podniku.

Velké plány má Škoda i letos

V letošním prvním čtvrtletí automobilka uvede na trh SUV Kodiaq a celkem předvede 11 modelových novinek. 

„Zejména od zahájení prodeje přepracovaného modelu Škoda Octavia a nového SUV Škoda Kodiaq očekáváme v prvním pololetí další pozitivní impulzy pro značku.“

Bernhard Maier

předseda představenstva Škody Auto

Volkswagen svými právě ohlášenými výsledky pravděpodobně loni vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. Toyota minulý měsíc předpověděla, že za loňský rok prodá 10,09 milionu aut. Oficiální údaje by měla zveřejnit začátkem února.

Tresty pro manažery

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Ve Spojených státech již kvůli tomuto skandálu úřady v sobotu zatkly prvního firemního manažera, bývalého šéfa amerického oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů Olivera Schmidta. Vyšetřovatelé ho obvinili ze spiknutí s cílem podvodu na USA. 

Jen krátce předtím pak jihokorejský soud poslal na rok a půl do vězení jednoho z vedoucích pracovníků tamní divize německého automobilového koncernu Volkswagen. Potrestal ho tak za falšování dokumentů o testech emisí a úrovně hluku, jehož cílem bylo získat potvrzení pro dovoz aut. Informovala o tom agentura Reuters.