Skanska by prý plzeňskou trať opravila nejlevněji, odvolá se proti tendru

Praha - Proti výsledkům výběrového řízení na rekonstrukci železniční tratě mezi Plzní a Rokycany se odvolá stavební společnost Skanska. Tendr vyhrál Metrostav s nabídkovou cenou 3,97 miliardy korun. Skanska ale tvrdí, že v základní verzi podala nejlevnější nabídku. Protahování kauzy může vést ke ztrátě evropských peněz, které činí až 85 procent nákladů. Informuje o tom dnešní deník E15.

„Na projektu Plzeň-Rokycany jsme podle našeho názoru a přesvědčení předložili v základní verzi, tedy ve verzi splňující veškeré podmínky zadání, nejlevnější nabídku. Proto se proti výsledku výběrového řízení odvoláme,“ uvedla mluvčí Skansky Lucie Nováková. Celou kauzu je Skanska ochotná hnát až k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Podle informací listu tkví jádro sporu ve způsobu ražby čtyři kilometry dlouhého tunelu, který je součástí stavby. Metrostav prý chce použít razicí štít, Skanska počítala s využitím vrtání a odstřelování. Odkazuje přitom na zadávací dokumentaci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Správa železnic naopak argumentuje tím, že alternativní návrhy jsou přípustné. Cena, kterou nabídla Skanska, činí 4,75 miliardy korun.

Zakázka desetiletí evropské peníze potřebuje

Stavba je naplánována na tři roky, nyní je proto nejvyšší čas na poklepání základního kamene. „Je otázka, jak dlouhé průtahy by nastaly,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Pokud se stavba skutečně protáhne za současné rozpočtové období unie, které definitivně končí v roce 2015, není jasné, čím by se evropské peníze nahradily, uzavírá E15.

SŽDC zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku společnost původně odhadla na 7,5 miliardy korun.

Vydáno pod