Apple drtí Aston Martin. Tedy alespoň v žebříčku CoolBrands

Londýn - Britský žebříček značek CoolBrands ovládl americký Apple. Poprvé po šesti letech se tak do čela oblíbenosti dostala jiná značka než domácí Aston Martin. Ten letos skončil až třetí. Vůbec poprvé se v jedenáctileté historii ankety objevily Twitter, Skype a Nikon. Sociální síť přitom skončila rovnou na čtvrté pozici, Skype a Nikon žebříček uzavírají.

Nakousnuté jablko z Ameriky je letošním britským králem značek. Rozhodlo o tom třcet devět odborníků a tři tisíce spotřebitelů v rámci britského žebříčku značek CoolBrands. Pád výrobce luxusních aut ještě umocnil kanál YouTube, který z loňského desátého místa poskočil až na druhé. Roztažená křídla Aston Martinu se tak musí spokojit s bronzovou příčkou.

Daniel Köppl, šéfredaktor Marketing & Media

„Já si myslím, že to je opravdu odklonem od takové té dlouhodobé spotřeby k věcem, které jsou jakoby denního užití a které jakoby podtrhují moderní styl života. Aston Martin je konzervativní značka a řada lidí v tuto chvíli má tendenci upřednostňovat progresi a modernu nad tradicí.“

  • Aston Martin V8 Vantage autor: Rudolf Stricker, zdroj: Wikipedia
  • Tim Cook autor: Eric Risberg, zdroj: AP Photo

Z žebříčku navíc letos úplně vypadly další luxusní značky jako například Ferrari nebo Chanel. Čtvrtina ze společností, které se v top 20 umístily, navíc poskytují své služby zadarmo. „Je zajímavé, že v době úsporných opatření lidi stále víc potěší i levnější značky než ty drahé, luxusní, po kterých toužili dříve,“ konstatuje předseda odborné poroty CoolBrands Stephen Cheliotis.

Vůbec poprvé se v jedenáctileté historii ankety objevily Twitter, Skype a Nikon. Sociální síť přitom skončila rovnou na čtvrté pozici, Skype a Nikon žebříček uzavírají. A zatímco ještě loni v něm byl zastoupen jeden výrobce motorek a celkem tři automobilky, letos už se do něj probojovaly jen dvě.