Češi vrací Polákům úder. Alexandria koupila cestovku Net Holiday

Česká skupina Alexandria Group podnikatele Alexandra Pavlova koupila sedmou největší polskou cestovní kancelář Net Holiday. Skupina zvažuje další akvizice ve středoevropském regionu. Hodnota transakce je podle informací agentury ČTK kolem sta milionů korun.

„V posledních letech došlo ke koupi několika českých cestovních kanceláří zahraničními subjekty. Jsme rádi, že my můžeme oznámit transakci opačnou, kdy česká společnost výrazně expanduje do zahraničí a kupuje velkou zahraniční cestovní kancelář,“ uvedl Alexandr Pavlov. Alexandria Group na transakci využila nerozdělený zisk z uplynulých let.

V srpnu naopak polská cestovní kancelář Itaka koupila od skupiny Odien Group přední českou cestovní kancelář Čedok. Nyní je Čedok podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer.

Až do března letošního roku pak polský fond MCI vlastnil největšího internetového prodejce dovolených v Česku Invia.cz. Tu od něj převzala společnost Rockaway Travel SE. 

Výhody spojení

Podle Pavlova cílí obě cestovní kanceláře na obdobnou klientelu a v klíčových destinacích mají podobný okruh partnerů. Spojení cestovních kanceláří znamená větší objemy kapacit v letoviscích, a vytváří tak lepší pozici při jednání o podmínkách se zahraničními partnery.

Výhody vyplývající z úzké spolupráce mohou v budoucnu pocítit mimo jiné obyvatelé česko-polského příhraničí. Alexandria vypravuje značnou část svých leteckých zájezdů z Ostravy, Net Holiday z Katovic. Vzdálenost mezi oběma městy umožňuje snadno zorganizovat svozy z České republiky do Polska a naopak. Nabídka dovolených pro Čechy i Poláky se tak může rozšířit.

„Propojení CK Alexandria a Net Holiday umožní skupině Alexandria Group urychlit budování a rozvoj vlastní hotelové sítě v nejžádanějších destinacích.“

Petr Šatný

marketingový ředitel CK Alexandria

Podobné výhody si slibuje od spojení s Čedokem také Itaka. Jde například o slevy při společném nákupu letenek a ubytovací kapacity v hotelech. Už nyní čeští a polští turisté jezdí do stejných destinací. Další úspory může přinést vzájemné využívání delegátů, protože obě cestovní kanceláře mají řadu delegátů, kteří mluví česky i polsky.