Statisíce vozů německých automobilek musí v Evropě do servisu

Automobilky Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes svolávají v Evropě do servisů 630 tisíc svých vozů. Důvodem jsou úpravy softwaru pro regulaci emisí u naftových motorů. Oznámil to na tiskové konferenci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Ministr dopravy konstatoval, že žádný z testovaných modelů není vybaven podobným softwarem jako automobily, kterých se skandál Volkswagenu týká. Podobné opatření jako německé společnosti slíbili i další zahraniční výrobci, například francouzský Renault.

 

„Některé vozy byly vybaveny technologií vypínající při určitých teplotách systém čištění emisí, a to za účelem ochrany motoru,“ řekl ministr na tiskové konferenci. Tomu odpovídají i problémy u vozů Mercedes. Úprava emisí by v těchto autech měla být hlavně v momentech, kdy teplota klesne pod 10 stupňů Celsia. V tu chvíli měly motory vypouštět o 65 procent emisí více.

Technologie sice není nezákonná, byly zde ale pochybnosti. „Automobilky i kvůli tomu souhlasily s dobrovolným svoláním automobilů,“ doplnil Dobrindt.

Francouzské úřady nadále vyšetřují 

Podle informací agentury Reuters je svolávací akce výsledkem vyšetřování v Německu, které tamní úřad pro motorová vozidla vedl. Svolávány nejsou pouze automobily koncernu Volkswagen, ale i Opel a Mercedes. Všechny tři automobilky se dostaly do problémů i u francouzských úřadů. Tam vyšetřování ještě není u konce.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.