Zaměstnance Škody Auto čeká rekordní růst mezd, průměrně o více než 11 procent

Odbory ve Škodě Auto vyjednaly rekordní růst mezd. Při započítání všech složek půjde průměrně o 11,2 procenta za dva roky. Rekordní bude kvůli bonusům už výplata za duben, ke které dostanou zaměstnanci navíc 34 tisíc korun. Odboráři se přitom kvůli dlouhému jednání s vedením chystali na stávku.

V nejvíce frekventované třídě I se bude jednat o nárůst mzdy průměrně o 12,5 procenta, uvádí se v týdeníku Škodovácký odborář. Mzdová dohoda byla uzavřena na 24 měsíců. „Pro firmu Škoda to bude znamenat personální náklady přes 2,6 miliardy korun,“ uvedl předseda odborů v týdeníku Jaroslav Povšík.

S platností od 1. dubna 2016 budou zvýšeny současné mzdové tarify o 3,5 procenta. Od 1. ledna 2017 se tarify a na ně navázané složky mzdy zvýší o další tři procenta.

„Chceme oceňovat práci zaměstnanců a zároveň najít vyváženost pro stabilitu podniku.“

Bohdan Wojnar

člen představenstva Škoda Auto

Rekordní bude podle Povšíka již výplata za duben, protože její součástí bude variabilní bonus, který dosáhne sumy 30 tisíc korun. K tomu také zaměstnanci dostanou mimořádnou prémii čtyři tisíce korun, která se zopakuje i v dubnu 2017.

Už teď se ale rovněž zvyšuje prémie  při směně v noci z pátku na sobotu, a to ze 700 na 800 korun a v případě práce v sobotu dopoledne z 800 na 900 korun.

Video 90’ ČT24 - Boj o podobu školského zákona v senátu
video

Rybecký: Pro Škodu Auto je potřeba, aby si své kvalitní zaměstnance udržela.

„Škodě Auto se to vyplatí. Investuje velké prostředky do výchovy jak svých stávajících, tak i budoucích zaměstnanců. Pro Škodu Auto je potřeba, aby si své kvalitní zaměstnance udržela. Je to součást strategie firmy. Pokud chcete vyrábět kvalitní auta, tak na to potřebuje i kvalitní zaměstnance,“ soudí šéfredaktor Autotablet.cz Vladimír Rybecký.

Jednání mezi Škodou Auto a odbory dlouho nevedlo k výsledku a odboráři se začali připravovat na stávku. Poslední zprávy z minulého týdne hovořily o tom, že odboráři navrhli konkrétního zprostředkovatele v jednání o mzdách. Odboráři ale nevzdávali naděje, že firma Škoda ještě přijde s jiným, pro zaměstnance podle odborů výhodnějším, návrhem.

Do kolektivního vyjednávání odboráři vstupovali s požadavkem osmiprocentního růstu za 12 měsíců, poslední nabídka Škodovky činila růst mezd ve dvou letech: od dubna 2016 měl vzrůst tarif o 3,5 procenta a od ledna 2017 měl růst o dalších 2,5 procenta. Původní nabídka firmy přitom byla dvakrát 2,5 procenta.

Škoda Auto patří mezi nejvýznamnější zaměstnavatele

Automobilka Škoda Auto je významou složkou českého exportu a jedním z nejvýznamnějších investorů a zaměstnavatelů v Česku. Výrobní základna v podobě tří tradičních českých závodů společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí je rozšířena o další kapacity koncernu v Číně, Indii, Rusku a na Slovensku. Montážní závody má i na Ukrajině a v Kazachstánu. Letos chce Škoda Auto přijmout dva tisíce nových zaměstnanců.

„Mzdy v automobilovém průmyslu jsou u nás hodně nadprůměrné, netýká se to jenom Škody Auto.“

Vladimír Rybecký

šéfredaktor Autotablet.cz

Loni Škoda zvýšila zisk o 6,5 procenta na rekordních 708 milionů eur, tedy v přepočtu asi 19,1 miliardy korun. Tržby byly rovněž nejvyšší v historii, když stouply o 6,2 procenta na 12,49 miliardy eur, což je zhruba 338 miliard korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů.