AB InBev prodává některé značky Japoncům, aby mohl převzít majitele Prazdroje

Pivovar Anheuser-Busch InBev prodá některé své značky, například Peroni a Grolsch, japonské skupině Asahi za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Uvolňuje si tak ruce k dokončení převzetí svého konkurenta SABMilleru, pod který patří například Plzeňský Prazdroj. Toto loni domluvené převzetí si vyžádá 100 miliard dolarů (zhruba 2,4 bilionu korun). 

Sídlo AB Inbev v belgické Lovani
Zdroj: ČTK Autor: Francois Lenoir

Prodej značek japonské skupině je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters.

Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.

Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard USD (381,2 miliardy Kč) amerického výrobce lihovin Beam.