Škoda Auto ohlásila nejlepší čtvrtletní výsledek ve své historii

Nejlepší prodeje za 121 let historie firmy vykázala za první čtvrtletí automobilka Škoda Auto. V prvním čtvrtletí letošního roku dodala zákazníkům 276 600 vozů, což je meziročně o 4,3 procenta více. Škoda za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostla v Evropě a Číně, uvedla automobilka

Škoda očekává úspěšné i další měsíce letošního roku, spoléhá na úspěch nové generace modelu Škoda Superb a modelů Fabia a Yeti. I nadále však zůstává napjatá situace na některých trzích, zejména v Rusku, řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

V západní Evropě dodala Škoda v prvním čtvrtletí zákazníkům 115 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 8,5 procenta. Tržní podíl značky Škoda zde dosáhl hodnoty 3,2 procenta. Na druhém největším trhu v Německu zaznamenala značka v březnu nárůst o 5,1 procenta na 16 300 vozů a v prvním čtvrtletí o 7,8 procenta na 38 900 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla česká automobilka v březnu ve Francii, Belgii, Itálii, Irsku, Švédsku, Nizozemsku nebo Portugalsku.

V Česku byl růst o osm procent

Na domácím českém trhu vzrostl odbyt značky Škoda v prvním čtvrtletí o 8,3 procenta na 21 900 vozů. Také v Polsku, na Slovensku nebo ve Slovinsku dodala Škodovka v březnu více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku.

I přes nepříznivé rámcové podmínky na trhu se společnosti Škoda Auto v Rusku podařilo stabilizovat počet dodávek zákazníkům na 4800 vozech, v prvním čtvrtletí dodala česká automobilka 12 500 vozů. Podíl značky Škoda na ruském trhu činil v prvním čtvrtletí 4,2 procenta, stejně jako v loňském roce.